התובעת במשפט נתניהו: "פילבר מאמץ בחיבה ובהסכמה כל תזה שמוצגת לו על ידי ההגנה"

עו"ד יהודית תירוש תקפה את התנהלותו של עד המדינה ומנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, אשר החל את היום השני לחקירתו הנגדית בתיק 4,000, ופילבר הגיב: "אני לא מאמץ תזה, אני בא לפה לתת עדות עם העובדות שאני יודע אותן. כדי לחיות בשנים האחרונות גידלתי עור עבה"

זמן צפייה: 01:12

משפט נתניהו: בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכת הבוקר (רביעי) חקירתו הנגדית של עד המדינה שלמה פילבר, שהיה מנכ"ל משרד התקשורת תחת בנימין נתניהו. אמש החלה החקירה הנגדית של פילבר בתיק 4,000, וביום השני לחקירה הסניגורים של נתניהו ינסו להראות שהפגישה שהתקיימה בין נתניהו לפילבר עם כניסתו לתפקיד - האיכונים שנעשו לטלפון של פילבר לא מצטלבים עם הלו"ז של נתניהו.

הדיון היום מתמקד בעניין התנאים לעסקת בזק-יס, ופרקליטו של בעל השליטה בבזק שאול אלוביץ', ז'ק חן, טוען כי מדובר בתנאים טקטיים, וכי גורמים מקצועיים במשרד התקשורת סברו שצריך להוריד אותם. התובעת יהודית תירוש טענה כי "העד מאמץ בחיבה ובהסכמה כל תזה שמוצגת לו על ידי ההגנה".

Myvgpg
שאול אלוביץ' ושלמה פילבר

עו"ד חן התעצבן על התנגדות התובעת, והחל לצעוק בבית המשפט: "שתפסיק להפריע לי, עד אחרי עד מעידים פה עדות שקר". חן טוען שהרן לבאות, סמנכ"ל במשרד דאז, ירד מעניין התנאים בגלל שהיועמ"שית דנה נויפלד אמרה לו כי צריך שימוע לתנאים, והוא חשב שאין זמן לשימוע ושזה לא הכרחי, ולא בגלל שפילבר ביקש ממנו להוריד את התנאים כפי שהפרקליטות טוענת.

בהמשך פילבר ענה לטענות התובעת ואמר: "אני לא מאמץ תזה. לא הייתה מחלוקת עם התביעה על המסמכים שהוצגו לי. היו לא מעט פעמים מחלוקת או אי הסכמות עם הפרשנות על התזה. זה לא סוד, לכל אדם שני יש דעה על המשפט הזה וחמישים אחוז דעה אחרת. אני באחת מהקבוצות. זה לא רלוונטי".

"אני בא לפה לתת עדות עם העובדות שאני יודע אותן, אני לא יודע אם הייתה עסקת שוחד או לא הייתה", הוסיף פילבר, "כדי לחיות בשנים האחרונות גידלתי עור עבה. אני רואה את הכותרות מהצד הזה ומהצד השני ואני הולך עם האמת שלי. התמונה הכללית תתבהר בסוף, מה שאני יודע זה נכון למה שאני יודע".

בנימין נתניהו ושלמה פילבר
בנימין נתניהו ושלמה פילבר | צילום: רויטרס

אתמול בתחילת חקירתו הנגדית הגן פילבר הגן על החלטותיו במשרד התקשורת ואמר: "אילו הייתי היום צריך לייעץ למנכ"ל או לשר תקשורת חדש, הייתי מקבל, מבחינת המהות של ההחלטות - בדיוק את אותן החלטות. התהליך היה בעייתי".