פילבר: "נתניהו אמר לשרה - 'טוב מאוד שמחקת הודעות עם איריס אלוביץ'"

עד המדינה סיפר בזמן שהיה במעון בבלפור רה"מ שאל את רעייתו אם היא עדיין מתכתבת עם אשתו של בעל השליטה בקבוצת בזק, וביקש ממנה שלא תמשיך. עוד טען מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר כי היה צריך "לתת פטיש בראש" לבזק, אך לא עשה זאת בגלל נתניהו

2sjjky
שלמה פילבר, שרה נתניהו | צילום: ראובן קסטרו, רויטרס

עדותו של מנכ"ל משרד התקשרות לשעבר ועד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר, נמשכה הבוקר (רביעי). הוא סיפר כי עשה מאמצים רבים לטובת חברת בזק, והוסיף: "לא נתתי לבזק 'פטיש על הראש' למרות שהייתי צריך, בגלל שלא ידעתי מה זה יעשה לי אישית בגלל נתניהו".

עוד סיפר עד המדינה כי בזמן שנתניהו לא היה שר התקשורת, הוא התקשר אליו לשיחת נזיפה. לדברי פילבר, ראש הממשלה לשעבר תהה מי הוא הסמנכ"ל שמקשה על הרגולוציה לטובת בזק. "הסברתי לו שלא פשוט לפטר. פעם בדקתי עם הנציבות אם אפשר לא להאריך את החוזה, אמרו לי שאם אני רוצה להיפטר ממנו אז שאתפור לו תיק". לטענתו, "השיחה הייתה נטולת הקשר וחוץ מהסקרנות מי בלבל לו את השכל על זה לא הבנתי למה היא באה".

פילבר סיפר בנוסף על פגישה עם נתניהו במעון הרשמי בבלפור בתחילה 2016 כששרה נתניהו עברה לידם. לדבריו, "נתניהו שאל את שרה: 'את מתכתבת עם איריס אלוביץ?'. היא אמרה: 'הפסקתי ומחקתי את ההודעות' והוא הוסיף 'טוב מאוד. אל תמשיכי'".

אתמול התובעת יהודית תירוש ביקשה להכריז על פילבר כעד עוין בעקבות סתירות מהותיות בין החקירה במשטרה של עד לבין עדותו בבית המשפט. פילבר אמר בתגובה: "אני לא רואה את עצמי כעד עוין. אני לא מתכוון לסתור את עצמי מהמשטרה. ניסיתי לדייק איזושהי נקודה. אני מאשר מה שהעדתי במשטרה גם עכשיו. אבקש מבית המשפט למשוך את תשובתי האחרונה".

בתגובה לבקשתו של פילבר למשוך את תשובתו האחרונה, אמרה התובעת תירוש: "אני לא בוחנת כליות. אני רוצה שהעד יעיד עדות אמת ושבית המשפט יברר את הגרסה שלו". השופט ברעם אמר על כך כי "מאוד מטריד אותי שהעד אומר שהוא ימשוך את תשובתו האחרונה".

פילבר מספר על פגישה עם נתניהו בבלפור בינואר- פברואר 2016 ששם עברה גם שרה נתניהו.