הונאה בעשרות מיליונים: 26 ישראלים נעצרו אחרי חקירה עם ה-FBI

בלשי יחידת ההונאה עצרו את החשודים במרמה והלבנת הון במסווה של עסקאות פיננסיות בתחום מטבעות קריפטו. שני החשודים המרכזיים יובאו בהמשך היום לדיון בבקשה להארכת מעצרם

זמן צפייה: 00:30

המשטרה עצרה הלילה (רביעי) בתל אביב 26 תושבי גוש דן, במסגרת חקירה סמויה בשיתוף ה-FBI, בחשד לביצוע עבירות מרמה והלבנת הון במסווה של עסקאות "פורקס במטבעות דיגיטליים", כלפי אזרחים בחו"ל בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

יחידת ההונאה של המשטרה במחוז ת"א ניהלה במהלך החודש האחרון חקירה סמויה בשיתוף ה-FBI, שתחילתה בדיווח שהתקבל מארה"ב, בדבר חשד כי ישראלים מבצעים הונאה בהיקף של עשרות מיליוני ש"ח כלפי עשרות אזרחים בחו"ל, במסווה של עסקאות פיננסיות בתחום מטבעות קריפטו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ביידן שוחח עם ג'ינפינג: "סיכמנו לשמור על הסכם טאיוואן"

לראשונה: גרמניה תשלם פיצויים לניצולים ששרדו את מצור לנינגרד

לאה גולדין נגד בנט: "הבטחת שינוי – אל תחזור על מקרה רון ארד"

בלשי יחידת ההונאה איתרו את המשרד בת"א ממנו בוצעו על פי החשד העסקאות כלפי תושבי ארה"ב, לצד זיהוי מערך ההונאה, המונה למעלה מ-20 ישראלים העובדים במקום. המשטרה ביצעה את המעצרים במקביל למבצע מתואם שבוצע באותה עת במדינות נוספות, על ידי רשויות אכיפה נוספות בחו"ל.

בנוסף למעצר החשודים, ערכו השוטרים חיפוש ותפסו מחשבים ואמצעי אחסון דיגיטליים, שמהווים על פי החשד ראיות בתיק החקירה. שני החשודים המרכזיים, תושבי גוש דן בשנות ה-30 לחייהם, יובאו בהמשך היום לדיון בבית משפט השלום בתל אביב, בבקשה להאריך את מעצרם.