אישום: התקין דלתות אש מזויפות והלבין הון בהיקף של כ-52 מיליון שקלים

תושב אילת בן 47 מואשם בעבירות של מרמה, זיוף והונאה, לאחר שיצר ושיווק דלתות שמעולם לא הועמדו במבחן מכון התקנים, עם ליקויי בטיחות קריטיים אשר בשעות שריפה מסוכנות לבני אדם ולרכוש

זיוף דלתות האש | צילום: דוברות המשטרה

כתב אישום הוגש היום (שני) נגד אייל בן חיון, בן 47 מאילת, בגין עבירות של מרמה, זיוף והלבנת הון בהיקף של כ-52 מיליון שקלים. לפי כתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע על ידי פרקליטות מחוז דרום בשיתוף משרד הכלכלה והתעשייה, בן חיון יצר והתקין דלתות אש מזויפות שמעולם לא הועמדו במבחן מכון התקנים.

בכתב האישום מתואר כיצד בן חיון, שהיה מצוי בהליך פשיטת רגל בין השנים 2021-2013, פתח חברות ועסקים אותם הוא רשם על שם אחרים, ושלח את אנשי הקש לפתוח עבור עסקיו חשבונות בנקים, על מנת להסתיר את מעורבותו בחברות.

במסגרת העסקים אותם ניהל בן חיון, שהוגדרו כעוסקים בייצור, שיווק ומכירת דלתות אש, הוא הציג מצג שווא לקבלנים אשר שכרו את שירותיו לשם אספקת דלתות, והעמיד לרשותם דלתות הנחזות להיות דלתות אש, אשר לא יוצרו ולא נמכרו על ידי יצרניות המורשות בתו תקן כדלתות אש תקניות.

מדובר בדלתות שלא הועמדו מעולם למבחן מכון התקנים, והן בעלות ליקויי בטיחות קריטיים, אשר בשעות שריפה מסוכנות לבני אדם ולרכוש. בן חיון נהג לספק לקבלנים מסמכים שונים המצביעים על כך שהדלתות נושאות תו תקן של היצרניות המורשות, ועל כך שהותקנו על ידי מתקין מורשה.

עוד עולה מכתב האישום כי בן חיון נהג לזייף דלתות אש של ארבע יצרניות בתחום, שקיבלו היתר סימון בתו תקן, וביניהן של חברת רב-בריח. בנוסף הציג בן חיון מצג שווא למוסד לביטוח לאומי כאילו הוא מחוסר עבודה, וקיבל במרמה מאות אלפי שקלים.

כתב האישום מייחס לבן חיון חמישה אישומים בגין עבירות של מרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עיברות רבות לחוק חדלות פירעון, הונאת נושים, הלבנת הון, עבירות לפי חוק התקנים ועבירות מס.