המתלוננת שהגישה את הערר נגד אייל גולן: "הוא השטן"

שמונה שנים לאחר שנסגר תיק עבירות המין נגד הזמר הוותיק ומעורבים נוספים, עורכות הדין המייצגות שתיים מהמתלוננות הגישו לפרקליטות ערר נגד ההחלטה. נ', אחת המתלוננות, ממתינה לעימות מול גולן ואומרת: "הם לא יכולים לפגוע בנו יותר"

זמן צפייה: 03:14

שמונה שנים לאחר שהתיק נגד אייל גולן ומעורבים נוספים נסגר, עורכות הדין המייצגות שתיים מהמתלוננות הגישו לפרקליטות ערר נגד סגירת התיק. המתלוננת נ' סיפרה הערב (רביעי) במהדורה המרכזית על תחושותיה: "הבן אדם הזה מבחינתי הוא השטן. אנחנו נלחמות כדי שהוא ישלם את המחיר, כי מגיע לו. כי הוא עשה מעשים איומים והוא נתן לחברים שלו את הלגיטימציה ואת היכולת ואת המקום לפגוע בנו. הוא לא ראוי להיות מושא להערצה".

בקרוב ככל הנראה, צפוי להיערך עימות בין גולן לבין המתלוננות: "אנחנו מחכות לעימותים האלה כבר מעל שמונה שנים", אמרה נ', "אנחנו מחכות לרגע להיכנס ולהראות להם גם שאנחנו לא אותן נערות פגיעות, והם לא יכולים לפגוע בנו יותר".

מתלוננות נגד אייל גולן
שתיים מהמתלוננות נגד אייל גולן במרץ האחרון | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הערר שהוגש באופן נדיר על ידי עורכות הדין גליה שמילוביץ, לאה מילר פורשטט ואושרת קירמה, ממשרד עורכות הדין SGF שמילוביץ גרינגרד פורשטט, התאפשר בעקבות אישור מיוחד של הפרקליטות ובו נטען למחדלים רבים של המשטרה והפרקליטות בחקירת הפרשה בשנת 2013.

לדברי עורכות הדין, מעורבים רבים הכוללים חשודים פוטנציאליים, ששמם עלה בעדויות השונות, כלל לא נחקרו. גם נערות ששמן עלה בחקירה לא הוזמנו לעדות. למתלוננות עצמן אין כסף להליכים משפטיים והן מבקשות מימון המונים.

יום הולדת אייל גולן
אייל גולן | צילום: ראובן שניידר

נקודה מרכזית נוספת שעולה בערר היא סוגיית הסמים והאלכוהול. לפי הערר, במהלך החקירה חוקרי וחוקרות המשטרה זלזלו בטענותיהן ולא חקרו לעומק את כמויות הסמים והאלכוהול שניתנו למתלוננות על ידי גולן וחבריו.

לטענת עורכות הדין, המתלוננות כלל לא היו בשליטה ולא היו מודעות למעשיהן, ולכן העבירות שבוצעו בהן עולות לכדי מאות עבירות חמורות הכוללות אונס ומעשי סדום חמורים. עוד נטען בערר כי גולן עצמו ביצע עבירות מין חמורות וזכה להנחת סלב בחקירתו.

בערר נטען כי גולן, אביו דני ביטון ז"ל ומקורבי הזמר הפעילו מנגנון שלם כדי לצוד נערות שהעריצו את גולן. עוד נטען, ביטון ומקורבי גולן השתמשו בשמו של הזמר כדי להביא את הנערות למקומות שונים בתואנות שגולן נמצא שם וכשהיו מגיעות, היו משקים אותן באלכוהול ונותנים להן סמים וביצעו בהן עבירות מין חמורות וכל זה בידיעת גולן.

עורכות הדין מתייחסות גם לתלונות החדשות שהגישו המתלוננות נגד קרובי הזמר ועל כך שיש בידיהן ראיות חדשות.