באופן נדיר: ערר הוגש על סגירת התיק נגד אייל גולן

פרסום ראשון: שתיים מהמתלוננות נגד הזמר הגישו באמצעות עורכות דינן ערר באישור הפרקליטות על סגירת התיק נגדו ונגד מעורבים נוספים בפרשת המין לפני יותר מ-8 שנים. בערר נטען כי חשודים פוטנציאליים לא נחקרו וכי לא חקרו לעומק כמה סמים ואלכוהול ניתנו למתלוננות ע"י גולן וחבריו לכאורה

זמן צפייה: 01:12

האם תיק "משחקי חברה" ייפתח מחדש? לחדשות 13 נודע היום (רביעי) כי שמונה שנים לאחר שהתיק נגד אייל גולן ומעורבים נוספים נסגר, עורכות הדין המייצגות שתיים מהמתלוננות הגישו לפרקליטות ערר נגד סגירת התיק.

הערר שהוגש באופן נדיר על ידי עורכות הדין גליה שמילוביץ, לאה מילר פורשטט ואושרת קירמה, ממשרד עורכות הדין SGF שמילוביץ גרינגרד פורשטט, התאפשר בעקבות אישור מיוחד של הפרקליטות ובו נטען למחדלים רבים של המשטרה והפרקליטות בחקירת הפרשה בשנת 2013.

לדברי עורכות הדין, מעורבים רבים הכוללים חשודים פוטנציאליים, ששמם עלה בעדויות השונות, כלל לא נחקרו. גם נערות ששמן עלה בחקירה לא הוזמנו לעדות. למתלוננות עצמן אין כסף להליכים משפטיים והן מבקשות מימון המונים.

אייל גולן
אייל גולן | צילום: רפי דלויה

נקודה מרכזית נוספת שעולה בערר היא סוגיית הסמים והאלכוהול. לפי הערר, במהלך החקירה חוקרי וחוקרות המשטרה זלזלו בטענותיהן ולא חקרו לעומק את כמויות הסמים והאלכוהול שניתנו למתלוננות על ידי גולן וחבריו.

לטענת עורכות הדין, המתלוננות כלל לא היו בשליטה ולא היו מודעות למעשיהן, ולכן העבירות שבוצעו בהן עולות לכדי מאות עבירות חמורות הכוללות אונס ומעשי סדום חמורים. עוד נטען בערר כי גולן עצמו ביצע עבירות מין חמורות וזכה להנחת סלב בחקירתו.

מתלוננות נגד אייל גולן
שתיים מהמתלוננות נגד אייל גולן במרץ האחרון | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בערר נטען כי גולן, אביו דני ביטון ז"ל ומקורבי הזמר הפעילו מנגנון שלם כדי לצוד נערות שהעריצו את גולן. עוד נטען, ביטון ומקורבי גולן השתמשו בשמו של הזמר כדי להביא את הנערות למקומות שונים בתואנות שגולן נמצא שם וכשהיו מגיעות, היו משקים אותן באלכוהול ונותנים להן סמים וביצעו בהן עבירות מין חמורות וכל זה בידיעת גולן.

עורכות הדין מתייחסות גם לתלונות החדשות שהגישו המתלוננות נגד קרובי הזמר ועל כך שיש בידיהן ראיות חדשות.

יום הולדת אייל גולן
אייל גולן | צילום: ראובן שניידר

בשבוע שעבר פורסם בחדשות 13 כי גולן נחקר פעמיים נוספות במשטרה בשבועות האחרונים בחשד לביצוע עבירות מין. החשד בו נחקר גולן לאחרונה הוא הבאת אדם לידי זנות. במשטרה מתמקדים בעניין חוסר ההסכמה של המתלוננות, והעובדה שהיו נתונות תחת אלכוהול וסמים, מה שיכול להוביל לעבירות חמורות יותר. ההערכה היא שבקרוב יעומתו גולן ומקורביו, שגם הם נחקרו שוב, עם המתלוננות.

מקורביו של הזמר העידו במסגרת חקירתם במשטרה על אירועים שבהם נכח גולן, שהמשטרה חושדת כי נוכחותו של הזמר אפשרה למקורביו לבצע בצעירות עבירות מין קשות - בעודן תחת השפעת סמים ואלכוהול. לצד זאת, מקורביו של גולן טענו בחקירתם כי המעשים היו בהסכמה.

מ"ליאם הפקות" נמסר בשבוע שעבר: "אנו מברכים על פעולות החקירה של משטרת ישראל במטרה להגיע לחקר האמת בפרשה אחת ולתמיד. אין ספק כי הניסיון לעשות הנשמה מלאכותית לתביעה האזרחית סופו להיכשל. אייל שיתף פעולה באופן מלא עם חוקרי המשטרה וייעשה זאת ככל שיידרש".