פרשת אייל גולן: היום ביהמ"ש יכריע אם לפרסם שם של דמות מפתח

בית משפט השלום בת"א עשוי לחשוף אדם קרוב מאוד לזמר, שעד כה לא ניתן היה לספר על חלקו בפרשה - ונחשד בביצוע עבירות מין במעריצה של גולן. בתקופה הקרובה צפויה תביעה נוספת בפרשה

זמן צפייה: 01:52

בית משפט השלום בתל אביב צפוי להחליט היום (ראשון) אם לפרסם את שמה של דמות מפתח בפרשת אייל גולן, אדם קרוב מאוד לזמר שעד היום לא ניתן היה לספר את חלקו בפרשה. אותו מקורב לגולן נחקר בחשד לביצוע עבירות מין חמורות באחת ממעריצותיו של הזמר. כמו כן, בתקופה הקרובה צפויה גם להיות מוגשת תביעה נוספת בפרשה.

על פי החשד, המעריצה הובאה לסוויטה במלון תחת הבטחה מאביו של הזמר כי תפגוש שם את בנו, אך כששאלה את המקורב היכן אייל השיב "תשבי, תשתי משהו, תיכף אייל מגיע". לאחר שהזמר לא הופיע, כפה המקורב יחסי מין על המעריצה בניגוד לרצונה.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

מעריצה של אייל גולן טוענת: "ביקש ש'אפנק' את חבר שלו"

לאחר שידור התחקיר: הסערה סביב אייל גולן מסרבת לרדת מהכותרות

בעקבות התחקיר על פרשת אייל גולן: קריאות לפתיחת החקירה מחדש

אייל גולן
אייל גולן | צילום: אלוני מור

אלא שבאופן תמוה, אותו מקורב הצליח לקבל צו איסור פרסום על שמו ומעורבותו בפרשה, צו שהמשטרה אישרה ללא ידיעת הפרקליטות. מהלך יוצא דופן שמצטרף למהירות מעוררת התהיות של סגירת התיק נגד גולן בתוך כשלושה חודשים. הפרשה עשויה לקבל תפנית נוספת בזמן הקרוב, כאשר חזית משפטית חדשה צפויה להיפתח נגד הזמר שיידרש להגיע לבית המשפט.

כזכור, לפני כחודשיים שידרו אורלי וילנאי וגיא מרוז בערוץ 13 תחקיר בנוגע לגולן, ולקשריו לכאורה עם קטינות, המכונה גם פרשת "משחקי חברה", שפורסמה לראשונה בשנת 2013. עוד בטרם השידור, ביקש גולן מבית המשפט לאסור את הקרנת התחקיר, אך זו נדחתה. גולן הודיע כי הוא תובע את שני העיתונאים בסכום של שבעה מיליון שקלים – הם מצידם אמרו כי מתלוננות נוספות פנו אליהם מאז השידור.

השידור הצליח לשנות את דעתה של חברת הכנסת לשעבר, נאווה בוקר, שנקלעה לפני כמה חודשים לעין הסערה כשבחרה להעניק לגולן את פרס יקיר הזמר העברי, על אף התלונות והמחאה שפרצה בנושא. בוקר הסבירה אז כי היא לא מעניקה את הפרס על מוסריותו של גולן, אך לאחר השידור אמרה בריאיון ל"שרון ורני בע"מ" כי "ייתכן שהיום הייתי שוקלת את זה אחרת".