המפכ"ל דורש מאגף החקירות תוכנית לטיפול בפיצוצי המטענים - עד יום חמישי

על רקע האירועים האחרונים ברחובות ובאשקלון, רנ"צ קובי שבתאי כינס ישיבה דחופה וביקש מיחידת המטענים בלהב 433 להגיש תוכנית למאבק במטעני החבלה. שבתאי: "אנחנו עסוקים בפשיעה הערבית והפשיעה היהודית מרימה ראש". גורמים במשטרה: "איבדנו שליטה על השטח"

זמן צפייה: 01:06

ברקע גל החיסולים בערים ברחבי המדינה, מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, דרש מאגף החקירות תוכנית לטיפול בפיצוצי המטענים עד סוף השבוע - כך פורסם הערב (ראשון) לראשונה בחדשות 13.

ביום חמישי האחרון כינס ראש אגף החקירות ישיבה בהולה בהשתתפות כל מפקדי היחידות המרכזיות, ומפקד יחידת המטענים בלהב 433 על מנת להגיש תוכנית שכזאת. במהלך הדיון אמר המפכ"ל: "אנחנו מושקעים בארגוני הפשיעה הערבים וזה מאפשר לארגוני הפשיעה היהודים להרים את הראש".

גורמים במשטרה אמרו על המצב הקיים כי "איבדנו שליטה על השטח, יחידת המטענים היא סתם קישוט". כמו כן, בעקבות הפיצוצים באזור השפלה והדרום, ביקש שבתאי לקדם שיתוף פעולה בין המחוזות לאור הקשר בין האירועים.

זירת פיצוץ הרכב באשקלון
זירת פיצוץ הרכב באשקלון | צילום: דוברות המשטרה

כזכור, לפני כשבוע חוסל אבי ביטון, איש הכספים בארגון הפשיעה של שלום דומרני, בפיצוץ רכב בלב שכונת מגורים באשקלון. ביטון ניצל בשנת 2013 מניסיון חיסול, וגם אז נפצע באורח אנוש כתוצאה מפיצוץ רכב ורגליו נקטעו.