אתי כרייף: "קברו אותי כדי להגיע לראש של אפי נוה"

השופטת בדימוס, שנאלצה לפרוש מכס השיפוט בעקבות פרשת "מין תמורת מינוי" על אף שתיק השוחד נגדה נסגר, תקפה את פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן וטענה שרצה לחסל את יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר. "הכל נרמס ונמחק בחסות חוק יסוד דמיוני אבל ממשי - חיסול פוליטי"

זמן צפייה: 16:23

השופטת בדימוס אתי כרייף התראיינה הערב (שישי) לחדשות 13 ב"שישי", וסיפרה על מה שעברה מהרגע בו קיבלה את הטלפון מיחידת להב 433 של המשטרה וזומנה להיחקר באזהרה בפרשה שזכתה לכינוי "מין תמורת מינוי", בעקבות החשד שקודמה לכס השיפוט בזכות מערכת יחסים אינטימית שקיימה עם אפי נוה, אז ראש לשכת עורכי הדין.

"אני מתביישת בעניינים פרטיים שלי, שזכותי כאישה וכאדם וכבת זוג להתבייש בהם", אמרה כרייף, "מתביישת בפרקליטות ובמדינה שעשתה בי, כאזרחית, לינץ' מכוער, ודרסה כל חוק יסוד אפשרי. אין חוק יסוד כבוד האדם, אין חוק יסוד חופש העיסוק, הכל נרמס ונמחק בחסות חוק יסוד דמיוני אבל ממשי - חיסול פוליטי של אפי נוה. אני הייתי תחתית הסולם, וכדי להגיע לראש שלו דרכו עליי וקברו אותי".

"אני פה לא בשבילי, גזר הדין האישי שלי כבר ניתן", המשיכה כרייף, "הפסדתי 20 שנות קריירה מצליחה ומשגשגת, הפסדתי שם, כמעט הפסדתי זוגיות נפלאה, הפסדתי בכי של ילדים ללא שינה, בכי של הורים מבוגרים ללא שינה, והפסדתי שלוש שנים מצוינות מחיי כשהייתי בנסיקה מטאורית".

"אני לא רוצה, כאזרחית המדינה, שילדיי והילדים שלכם יפסידו", היא הוסיפה, "אני לא רוצה שאף אישה במדינה תצטרך להיות נבוכה מול אמרה חשוכה שהיא נותנת, ושהיא התקדמה לאיזשהו תפקיד דרך המיטה. בגלל זה אני מקריבה את הפרטיות שלי על מזבח מדינת ישראל".

אפי נוה
אפי נוה

על הנסיבות שהובילו לחקירתה אמרה כרייף: "אני מניחה שרצו לחסל את אפי נוה אחרת אין שום הצדקה ללינץ' המכוער הזה. לדעתי מי שרצה לחסל אותו זה אותו אדם שהיועמ"ש כינה אותו 'מניאק שלופת את צווארי', אותו אדם שאפי נוה כינה אותו 'מפלצת נקמנית', אותו אדם שעיתונאית נהדרת כינתה אותו 'אחד שעושה מניפולציה בראיות כדי להשיג את המטרה', ואותו אדם שנציבת הביקורת על הפרקליטות כינתה אותו 'אדם שהאמת אינה נר לרגליו'. רק לאחרונה, בעקבות תלונה שאני הגשתי לנציב דוד רוזן, נכתב על האדם הזה שהיה עליו לנהוג אחרת. האדם הזה הוא כמובן שי ניצן, פרקליט המדינה לשעבר. בהחלט יכול להיות שאתבע אותו".

כרייף סיפרה בריאיון שמחקה בחקירתה התכתבויות עם משה כחלון ועם ארבעה אנשי ציבור בכירים נוספים - בנוכחות החוקרים. "לא היה ביני ובין כחלון מערכת יחסית אינטימית, והמסרונים מוכיחים זאת", אמרה כרייף, והוסיפה כי "העדפתי את פרטיותם של אחרים על חשבון הקריירה שלי, ועל זה אני מצטערת. יש אנשים שבורחים כשהספינה טובעת ואף אחד מהם לא היה ראוי לזה שאני אמחק את המסרונים איתו".