הפרקליטות ביקשה: דחייה במתן התשובה על הריגול בתיקי נתניהו

לאחר ביטול הדיון, בעקבות הפרסומים על היקף שימוש המשטרה בתוכנות ריגול נגד אזרחים, המדינה ביקשה לבטל את הדיון מחר בבית המשפט בתיקי נתניהו ולדחות את מתן התשובות על החריגות בתיקים עד ליום ראשון. היום יתקיים דיון בנושא בקריה בהשתתפות רה"מ והיועמ"שית החדשה

זמן צפייה: 00:52

פרקליטות המדינה ביקשה היום (שלישי) דחייה מבית המשפט במתן התשובה שלה לגבי שימוש בתוכנות ריגול נגד עדים במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, כפי שנחשף בחדשות 13. זאת, לאחר שהדיון במשפטו שאמור היה להיערך הבוקר נדחה, בשל הפרסומים על היקף השימוש בתוכנות הרוגלה על ידי המשטרה אתמול ב"כלכליסט".

הפרקליטות ביקשה לבטל את הדיון שתוכנן מחר בבית המשפט המחוזי בירושלים בתיקי נתניהו ולדחות את מתן המענה עד ליום ראשון. יש לציין כי בית המשפט נעתר לבקשת הפרקליטות.

בתוך כך, מאוחר יותר ייערך דיון בקריה עם ראש הממשלה נפתלי בנט, שר המשפטים גדעון סער, השר לביטחון הפנים עמר בר לב, והיועמ"שית הנכנסת גלי בהרב-מיארה על הפרסומים האחרונים. בפגישה ידונו אם להקים ועדת חקירה או לחכות לממצאים ראשונים של הוועדה שמינה היועמ"ש היוצא אביחי מנדלבליט.

בשבוע שעבר פורסם כי המשטרה הטעתה את הפרקליטות וטענה כי לא היה שימוש בתוכנת הריגול על מעורבים בתיקי נתניהו. עם זאת, אחרי שגורמים בפרקליטות דרשו לבדוק זאת שוב, המשטרה שינתה את גרסתה והודתה כי התוכנה הופעלה נגד פילבר. יש לציין כי לפי שעה אין אינדיקציות שאותו חומר אסור עבר לידי החוקרים, אלא נשאר בידי היחידה הטכנולוגית.

במשרד המשפטים בוחנים מדוע המשטרה השתמשה בתוכנה רק נגדו. בעקבות הפרסום, מתפתח משבר אמון בין הפרקליטות למשטרה, שם טוענים כי התוכנה הופעלה רק נגד פילבר, עם זאת, בפרקליטות לא השתכנעו. על כן, המדינה דרשה מהמשטרה לבדוק שוב באילו אמצעים עקבו אחר המעורבים בתיקי האלפים.