מבקר המדינה: לא אפתח בבדיקה בעניינו של היועץ המשפטי לממשלה

מתניהו אנגלמן השיב לפניית ח"כ שלמה קרעי, והודיע כי אין בכוונתו לבחון את סוגיית מינויו של מנדלבליט לתפקיד היועמ"ש. זאת, לדבריו, מכיוון שהנושא הוכרע בביהמ"ש העליון ב-2016

זמן צפייה: 01:15

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן השיב היום (ראשון) לפנייתו של חבר הכנסת שלמה קרעי, והודיע כי לא יפתח בבדיקה בעניינו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

במכתב ששלח ראש מטה המבקר הוא פירט את הטעמים להחלטת המבקר, ובהם העובדה כי סוגיית מינויו של מנדלבליט לתפקיד היועמ"ש נידונה לעומקה בעתירה שהוגשה לבית המשפט העליון בשנת 2016 והוכרעה על-ידו.

עוד בחדשות 13:

פרשת טדי שגיא: מנכ"ל משרד הבריאות לא ינקוט צעדים נגד גרוטו

"נשכר ע"י אלמוני ונחשף באמצעות סוכן": פוענח רצח דורון שוסטר

חוק אי-הפללת משתמשי קנאביס עבר בוועדת השרים לחקיקה

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט | צילום: משרד המשפטים

"במקרה מהסוג הנ"ל סייג חוק מבקר המדינה את סמכויות המבקר כנציב תלונות הציבור - כך שבתלונה על עניין שבית המשפט הכריע בו לא ייערך בירור. היות שכך, מבקר המדינה כפוף להחלטות ולכללים היוצאים מבית המשפט העליון והוא אינו מהווה ערכאת ערעור על החלטות בית המשפט", לשון המכתב.

באשר לטענות בדבר התנהלותו של היועץ המשפטי לממשלה מול פרקליט המדינה דאז, שי ניצן, צוין במכתב כי בנושאים מסוג זה - פעילות מייצגי המדינה בערכאות אמורה להיבחן ע"י גורמים אחרים. היות שכך, סבור מבקר המדינה כי אין המוסד לביקורת המדינה אמור להידרש לסוגיה כעת.

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בוועידת המשפט
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בוועידת המשפט | צילום: חדשות 13

בחודש שעבר טענו גורמים בסביבתו של מבקר המדינה כי הוא לא צפוי לבדוק את הטענות נגד מנדלבליט וניצן. זאת, לאחר ששר המשפטים דאז אמיר אוחנה ביקש מהמבקר "שיפתח בבדיקה מערכתית בעניין הפרקליטות - בדגש על הפגיעה באמון הציבור". מטעמו של אנגלמן נמסר אז כי "המבקר יבחן את הדברים ויעדכן בהחלטתו בימים הקרובים".