אסון המעלית: מסתמן כי לא תיפתח חקירה בחשד לרשלנות של העירייה

בדיקת התקרית שבה נספה הזוג בהצפות בת"א נמשכת, אך מממצאים ראשונים עולה שהמעלית הייתה תקינה והמהנדסים העבירו את האישורים כנדרש - כך שככל הנראה האסון ייוחס ל"כוח עליון" • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:29

פרסום ראשון: השבוע מלאו 30 יום לאסון המעלית בתל אביב, שבו נספו דין שושני וסתיו הררי. חקירת המקרה עדיין בעיצומה, אך מהממצאים הראשונים עולה כי ככל הנראה לא תיפתח חקירה פלילית בחשד לרשלנות מצד עיריית תל אביב.

מחוות הדעת שהוגשו עולה כי המעלית הייתה תקינה, וכך גם המשאבה - על אף שלא תוכננה להתמודד עם כמות כזו של מין. המהנדסים נתנו את האישורים כנדרש, ולכן ככל הנראה האסון ייוחס ל"כוח עליון".

ממשטרת תל אביב נמסר: "החקירה עדיין בעיצומה. מומחי התוכן אשר מונו כל אחד בתחומו טרם סיימו עבודתם וטרם נתנו חוות דעתם".

עוד בחדשות 13:

עומס במוקד החירום ותשתיות לקויות: הכשלים שהביאו לאסון המעלית

המוקדן שטיפל בפנייה באסון המעלית: "חושש שיפילו עליי האשמה"

לפני האסון במעלית: הוועד הורה שלא לשבץ כבאים במוקדי החירום

סתיו הררי ודין שושני ההרוגים באסון המעלית בתל אביב ופעולות ההצלה בזירה
סתיו הררי ודין שושני ההרוגים באסון המעלית בתל אביב ופעולות ההצלה בזירה | צילום: מתוך פייסבוק, מעיין מלכה דוברת מחוז דן

מחקירת האירוע עולה כי דין וסתיו, שגרו בקומה השלישית, ירדו במעלית לחניון בקומה 1- כדי לצאת עם רכבם. אלא שהחניון הוצף לחלוטין במים, עד התקרה. המים החלו להיכנס דרך החריצים של דלת המעלית לפיר המעלית, ומילאו את החלל במים.

מתחקיר האירוע,שפרסמו שירותי הכבאות, עולה כי התרעה ראשונה על המקרה התקבלה במוקד מד"א כבר ב-12:42 – אך זו סווגה כ"אירוע שנפתח בשוגג". דיירי הבניין החלו להתקשר למוקדי החירום בסמוך לשעה 12:30, ולאחר שלא נענו במשך דקות ארוכות – ב-13:08 יצאו כמה מהם לרחוב והזעיקו צוות כיבוי שטיפלו באירוע באזור. ב-13:15 התקבלה במוקד בקשה לתגבור כוחות, ודווח כי אדם לכוד במעלית.

סתיו הררי ודין שושני ההרוגים באסון המעלית בתל אביב
סתיו הררי ודין שושני ההרוגים באסון המעלית בתל אביב | צילום: מתוך פייסבוק

ב-13:33, יותר משעה לאחר שהחלו הדיירים להתקשר למוקדי החירום, הגיעו צוותים נוספים למקום, ב-13:51 הגיעו צוללנים והחלו בפעולות החילוץ. ב-14:40 חולץ דין שושני מהמעלית, וכעבור כמה דקות חולצה גם סתיו הררי, שניהם במצב אנוש. בהמשך נקבע מותם.