חשד להתעללות בקשישה בת 89: נעצר עובד במעון סעודי סמוך לי-ם

על פי החשד, תושב הכפר עין נקובא בן 48 שעובד במוסד, גרם לקשישה חבלות. החשוד הובא אמש בפני בית משפט השלום בירושלים, ששיחרר אותו למעצר בית

קשישים
קשישים | צילום: רוני שיצר, יח"צ

גבר בן 48, תושב הכפר עין נקובא, נעצר בסוף השבוע בחשד שתקף קשישה בת 89, חסרת ישע וגרם לה לחבלות במוסד סיעודי סמוך לירושלים שבו הוא עובד. החשוד הובא אמש (שבת) בפני בית משפט השלום בירושלים, ששיחרר אותו למעצר בית. חוקרי המשטרה הגישו ערר על שיחרורו, והבוקר הוא יובא בפני בית המשפט המחוזי.

כזכור, בשבוע שעבר הגישה פרקליטות מחוז תל אביב לבית המשפט המחוזי שבעיר כתב אישום נגד סבטלנה לוקיאנוק, תושבת אוקראינה בת 39, מטפלת בבית אבות, בגין עבירות התעללות בחסר ישע ותקיפת חסרת ישע של מטופלת בת 81. אחייניתה של הקשישה סיפרה: "אם לא היה עובר איש צוות במקום - זה היה נגמר יותר גרוע".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"מנהיג דאע"ש חוסל בסוריה"; היום: טראמפ ימסור "הצהרה מיוחדת"

חרף ההקלטות: יהיה קשה לגבש אישום נגד רה"מ בתיק 2000 • פרשנות

סופ"ש קטלני בכבישים: 3 בני אדם נוספים נהרגו בתאונות דרכים

המטפלת החשודה בהתעללות קשישה במרכז סיעודי בת''א
המטפלת החשודה בהתעללות קשישה במרכז סיעודי בת''א | צילום: חדשות 13

על פי כתב האישום, במהלך משמרת של לוקיאנוק בבית האבות לפני כחודש, היא ניגשה אל חדרה של הקשישה על מנת להעבירה מכיסא הגלגלים עליו ישבה אל מיטתה, לקראת שנת הלילה. כשלוקיאנוק רכנה אל עבר הקשישה והושיטה את ידיה, השנייה הדפה אותה וסירבה לאפשר ללוקיאנוק להעבירה למיטתה. למרות שלוקיאנוק ידעה כי על פי נהלי בית האבות, במקרה כזה עליה להיעזר במטפל נוסף, היא המשיכה לנסות להרים את הקשישה לבד - מה שהוביל להחרפת העימות ביניהן. השתיים אחזו זו בשיערה של זו, ובשלב מסוים המטפלת סובבה את ידה של המטופלת והכתה בפניה בשתי מכות אגרוף.

מנהלת המוסד שבו עבדה המטפלת אמרה כי היא "לא יודעת איך להסביר את זה - האירוע לא היה צריך לקרות וחמור בעיני שזה קרה, זה מדיר שינה מעיני". עוד הוסיפה: "המוסד מרושת כבר שש שנים במצלמות וזאת לא פנייה ראשונה שלנו למשטרה. היו שני מקרי אלימות שחשפנו".