בשל הטענות על חטיפת הילד מאיטליה: המשטרה בישראל פתחה בבדיקה

דודתו של הניצול היחיד מאסון הרכבל האשימה את סבו בחטיפתו: "זו עוד טרגדיה לאיתן, חוששים מנזקים פסיכולוגיים". משפחת סבו: "הוא חזר לארץ כפי שרצו הוריו, לא נחטף ולא שום דבר דומה לכך"

זמן צפייה: 02:28

אסון הרכבל באיטליה: המשטרה החלה הבוקר (ראשון) בבדיקת הטענות סביב הניצול היחיד מאסון הרכבל באיטליה, איתן בירן בן ה-5. זאת לאחר שדודתו, איה בירן, טענה כי הוא נחטף לישראל על ידי סבו, שמוליק פלג. כמו כן, הוגשה תלונה נגד סבו בארץ, אך ככל הנראה לא תיפתח חקירה רשמית בנושא אם לא תתקבל בקשה לכך מטעם הרשויות באיטליה.

אמש פורסם כי דודתו של איתן טענה שנחטף מאיטליה בידי סבו מצד האמא, שניצל ביקור שלו עם איתן בפאביה שבאיטליה כדי להטיסו לישראל. ממשפחת פלג טרם נמסרה תגובה. בהמשך לכך, דודתו של איתן, איה בירן, התלוננה במשטרת איטליה הבוקר בטענה שנחטף. זאת, לאחר שסוגיית המשמרות על הילד הפכה לסכסוך משפחתי ומשפטי כבר מייד לאחר האסון.

ההרוגים באסון בהרי האלפים, עמית בירן וטל פלג-בירן עם בנם תום ואיתן, שנפצע קשה, רכבל
ההרוגים באסון בהרי האלפים, עמית בירן וטל פלג-בירן עם בנם תום ואיתן, שנפצע קשה | צילום: באדיבות המשפחה

דודתו של איתן, איה בירן סיפרה לטלוויזיה האיטלקית על השתלשלות האירועים. "אתמול קרה עוד מקרה כבד שהיווה טרגדיה לאיתן. סבא שלו מצד אמו הגיע בבוקר, כמתוכנן, לקחת אותו ליום כיף. איתן יצא עם בגדי הקיץ שלו, ובירך את בני הדודים שלו. אבל איתן לא חזר הביתה כמתוכנן. ב-19:00 שלחתי לו הודעה אך לא הייתה תגובה. התקשרתי לסבא, לסבתא, שוב לסבא ושוב לסבתא ושום תגובה. לאחר שעה קיבלתי הודעה 'איתן הגיע הביתה'. לא ישנתי בלילה".

"חייבים להבין מה קורה", סיפרה. "אנחנו מאוד דואגים לאיתן. איתן יצא מכאן בידיעה שהוא הולך לחזור, והלך לישראל. אני לא יודעת מה הוא חושב, זה ילד שאני נותנת לו את המשקפיים שלי כשאני הולכת לשירותים כהבטחה לזה שאני חוזרת. בנקודה זו אנחנו מאוד דואגים לו וככל שיעבור הזמן דוגאים מנזקים פסיכולוגיים. הוא במעקב של פסיכיאטר, פיזיתיורפיסט ופסיכותרפיסט. הטיפולים האלה חייבים להמשיך בשגרה".

מטעם משפחתו של איתן בארץ, נמסר כי "איתן האהוב חזר לישראל לאחר שאיבד את כל משפחתו, כפי שרצו הוריו ז"ל. מייד עם הגעתו לישראל נמצא איתן בטיפול רפואי אינטנסיבי של צוות רפואי בכיר בביה"ח שיבא לנוכח מצבו המורכב והרגיש. הבאתו של איתן לישראל נעשתה באופן המגשים את צוואת הוריו, הוא לא נחטף ולא שום דבר דומה לכך. הוא נמצא בחיק המשפחה עטוף באהבה וחום כפי שראוי שיהיה לו".