בית המשפט באיטליה קבע: שמואל פלג חטף את נכדו

סבו של איתן בירן נחקר ע"י המשטרה לאחר שהוגשה נגדו תלונה בשל החשד למעורבותו בחטיפת נכדו. בחדשות 13 נחשף כי לדרכונו של איתן היה מצורף צו שהיה אמור לאפשר רק לדודתו לצאת עימו מאיטליה

זמן צפייה: 04:21

משטרת ישראל אישרה היום (שלישי) כי שמואל פלג, סבו של הילד איתן בירן בן ה-6, החשוד במעורבות בחטיפתו, נחקר במשטרת ישראל לאחר שהוגשה נגדו תלונה. לאחר החקירה, הוא שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים. כזכור, איתן שהוא הניצול היחיד מאסון התמוטטות הרכבל באיטליה בו נהרגו הוריו ואחיו, הגיע לארץ לאחר שנחטף לכאורה מבית דודתו בעיר פאביה שבצפון איטליה. במקביל, בית המשפט באיטליה קבע היום כי שמואל פלג חטף את נכדו.

הערב נחשף בחדשות 13 כי מהחקירה באיטליה עולה כי לדרכון האיטלקי של איתן בירן היה מצורף צו, לפיו הוא יכול לעבור גבולות רק תחת פיקוחה של האפוטרופסית שלו, דודתו איה, אך למעשה סבו הצליח לצאת איתו דרך שוויץ ולהיכנס לישראל מבלי ששמו לב שמי שמלווה אותו איננו דודתו. כמו כן, האיטלקים גילו כי הדרכון של איתן נעלם מביתה של דודתו ובית המשפט האיטלקי דורש מהסב להחזיר את הדרכון אך הוא טרם עשה זאת.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ההתנצלות להורי בראל ז"ל והרוטציה: בנט בריאיון לחדשות 13

בית המשפט באיטליה קבע: שמואל פלג חטף את נכדו

סקר משרד הבריאות: רק 3% מהלא מחוסנים פועלים ממניע אידיאולוגי

אור נירקו, דודו של איתן ובעלה של איה, אמר היום לחדשות 13 "אנחנו עדיין לא מאמינים, קשה לנו להאמין שזה קרה, למרות שחשדנו בכך כל הזמן, לא האמנו שהמשפחה בישראל תלך עם זה עד הסוף".

אתמול פתחה התביעה בעיר פאביה בחקירה נגד שמואל פלג, סבו של איתן בירן, בחשד לחטיפת ילד בצורה מחמירה, לאחר שנחשף כי הוא הטיס אותו לארץ ללא ידיעת דודתו איה, האפוטרופסית שלו. עורכי הדין האיטלקים של פלג מסרו אתמול כי: "לאחר שגורש מהדיונים ודאג לבריאות של נכדו, הוא פעל בדחיפות להבאתו לישראל, מכיוון שבמשך חודשים ניסא לשווא להביא את קולה של משפחת אימו של איתן להליך האזרחי למינוי אפוטרופוס".

ההרוגים באסון בהרי האלפים, עמית בירן וטל פלג-בירן עם בנם תום ואיתן, שנפצע קשה, רכבל
ההרוגים באסון בהרי האלפים, עמית בירן וטל פלג-בירן עם בנם תום ואיתן, שנפצע קשה | צילום: באדיבות המשפחה

ביום ראשון, התגלה כי שמואל פלג הביא את איתן לישראל במטוס פרטי, לאחר שתיכנן זאת בשבועיים האחרונים. תלונות הוגשו בארץ וגם באיטליה נגד הסבא, וההערכות הן שאיתן יצטרך ככל הנראה לחזור לאיטליה. במקביל, גורמים במשרד הרווחה מקיימים ישיבות הערכה בנושא. לחדשות 13 נודע כי צוות ההגנה המשפטית הישראלי הופתע מהמהלך של הסב, ולא ידע אודותיו.

התקשורת האיטלקית דיווחה בתחילת השבוע כי מה שהעלה כביכול את זעמה של משפחת פלג הייתה הדאגה משמירת הערכים היהודיים של דודתו, אשר נטען כי רשמה אותו לבית ספר קתולי. "טל ועמית פנו לאיתן ותום בעברית ודיברו על יהדות ועל ישראל", סיפרה בריאיון אתי פלג, סבתו של איתן.