נתב"ג נגד אלימות: 5 נוסעים לא הועלו לטיסות לאחר שתקפו עובדים

בחודש החולף בחמישה מקרים שונים נוסעים לא הועלו לטיסותיהם בעקבות גילויי אלימות מילולי ופיזית כלפי עובדי רשות שדות התעופה, לאחר שבנמל תעופה החליטו לנקוט באפס סובלנות למקרי אלימות שהולכים ומתגברים בתקופה האחרונה

זמן צפייה: 02:33

בחודש החולף, לפחות חמישה נוסעים לא הועלו לטיסות מנמל התעופה בן-גוריון, זאת בעקבות אירועי אלימות בהם תקפו הנוסעים את עובדי השדה באלימות מילולית או פיזית, כך פורסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית. בנתמל התעופה החליטו על מדיניות של אפס סובלנות למקרי אלימות, שהולכים ומתגברים כלפי עובדי רשות שדות התעופה בתקופה האחרונה.

כך למשל באחד המקרים, נוסעת שהחליטה לעקוף את התור, הגיע לקצה של התור, פתחה את מחסומי החבלים וכשאחד הבודקים ניסה לעצור אותה היא פרצה בצעקות וקראה לו "נאצי". למקום הוזמנה משטרה והנוסעת לא הועלתה על הטיסה.

נתב''ג, שדה תעופה
עומסים בנתב''ג | צילום: שאטרסטוק

באירוע אחר, נוסעת הגישה את הדרכון שלה לבודק הביטחוני, הדרכון נחשד כבעייתי ואולי אף מזויף, אך היא טענה כי היא לא מוכנה להתעכב וניסתה לחטוף את הדרכון בידו של הבודק, ואף היכתה בגב את הבודק הביטחוני. גם במקרה הזה המשטרה הוזמנה והנוסעת לא הועלתה על הטיסה.

כל זה קורה כשנתב"ג בשיא העומס של חופשת הקיץ, ועוד לפני החגים. עם זאת, כבר ישנם דיווחים על הקלה משמעותית בתורים, שירדו אמנם, אך עדיין עמוסים מאוד עם המתנה מקסימלית של כ-120 דקות, והיעד של רשות שדות התעופה היא להגיע ל-55 דקות המתנה.

בתחילת השבוע פורסם במהדורה המרכזית כי עימות בין שני נוסעים במהלך טיסה לבודפשט הוביל לפינויו של אחד מהם באמבולנס מנתב"ג, לאחר שספג חבלה רצינית באף ולא מעט מכות יבשות בשאר חלקי הגוף - וכל זה רק בגלל שביקש לשמור על השקט.