המשטרה: "אנחנו מחזיקים 16 טלפונים של חשודים בפרשת אפי נוה"

קצין להב 433 התייחס לפרשת דליפת החומרים ממכשירו של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, במהלך עתירה לחשיפת חלק מהם, ואמר כי "הטלפונים בכספות והנתונים בשרת סודי מאובטח"

זמן צפייה: 01:49

קצין להב 433 אמר הבוקר (חמישי) בדיון בפרשת אפי נוה כי "אנחנו מחזיקים בכספות 16 טלפונים של חשודים שמעורבים בפרשה. הטלפונים בכספות והנתונים בשרת סודי מאובטח". את הדברים אמר בדיון בערעור הקשור לחשיפת תמלילים בעניין עורכת דין, ששמה חסוי, שנטען לגביה שקיימה יחסים עם אפי כדי לקדם את בעלה השופט.

כזכור, מוקדם יותר החודש הותרה לפרסום ההתכתבות שהסעירה את עולם המשפט, בין יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה לבין השופט איתן אורנשטיין, לפיה נוה הבטיח לשופט לתמוך במועמדותו לנשיא המחוזי ת"א בתמורה לשיקום אגף הנזיקי. זאת, בהמשך לפרסום חדשות 13 על דליפת חומרי הטלפון הנייד של נוה. יש לציין, כי אורנשטיין אינו חשוד בפרשה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

נוה לנשיא המחוזי בת"א: אתמוך בך אם תחזק התחום הנזיקי בביהמ"ש

פרשת אפי נוה: הפרקליטות מתנגדת להסרת איסור הפרסום

בעקבות חשיפת חדשות 13: המשטרה תבדוק את דליפת החומרים של נוה

יו''ר לשכת עורכי הדין, עו''ד אפי נוה
יו''ר לשכת עורכי הדין, עו''ד אפי נוה

בשיחה ביניהם, לקראת כינוס הוועדה שתקבע את מינוי הנשיא המחוזי, נוה כתב לאורנטשיין כי הוא יגיע השבוע לוועדת האיתור, והאחרון כתב בתגובה: "תשמור עליי". אז נוה כתב לו: "אתה הכי מתאים וראוי. לכן נילחם בשבילך. אתה תצטרך רק לקיים את ההתחייבות היחידה שסיכמו, לטובת ציבור הנזיקיסטים, ששאר הענפים ישתתפו בנטל".

מטעמו של אורנשטיין נמסר כי השיחה בין השניים התקיימה בחודש מאי 2016, כאשר אורנשטיין היה מועמד לנשיא מחוזי תל אביב. אישור המנוי נמצא בסמכות שר המשפטים ונשיא בית המשפט העליון, אז איילת שקד ומרים נאור, וזאת בהתאם לקבלת המלצה מוועדת מייעצת אחרי שראיינו את המועמדים, וכן גורמי חוץ שונים – שבראשם יו"ר השלכה.

אפי נוה בבית המשפט
אפי נוה בבית המשפט | צילום: חדשות 13

לקראת כינוס הוועדה, לדברי נציגי השופט, קיים נוה שיחות עם המועמדים השונים וביניהם השופט אורנשטיין. נוה ביקש לברר מה תוכנית העבודה הארגונית שלו ואילו שיפורים ניהוליים בכוונתו לבצע – אם ייבחר לתפקיד. במסגרת השיחה, נוה ציין בפני השופט כי ראוי לחזק את ההתמקצעות בתחומים שונים במחוזי ת"א, ובהם התחום הנזיקי, המנהלי ותובענות ייצוגית, אשר לגביהן מתלוננים עורכי הדין שבית המשפט המחוזי בתל אביב לא נותן מענה מקצועי מספק, ולכן עוה"ד מעדיפים להגיש תביעות בערים אחרות.

אורנשטיין השיב באומרו שהוא מתכוון לתקן את הדבר ולפעול לשיפור וחיזוק ההתמקצעות של השופטים המופקדים על תחומים אלה. על רקע זה, נוה כתב ערב הוועדה המייעצת כי הוא מתכוון לתמוך במועמדות של השופט אורנשטיין לתפקיד נשיא מחוזי וכי הוא המועמד המועדף על כל הלשכה.

עוד נמסר מטעמו של השופט כי מדובר בהתכתבות עניינית הנוגעת לנושאים מערכתיים-ניהוליים והניסיון לייחס לה מימד של התחייבות על בסיס אישי כלשהו אין לו שחר. השופט אורנשטיין אכן נבחר בהמלצת הוועדה המייעצת לנשיא בית המשפט המחוזי על ידי השרה שקד והנשיאה נאור, וזאת בזכות כישוריו המצויינים לתפקיד והוא ממלא את התפקיד בהצלחה רבה קרוב לשלוש שנים.