נוה הגיש תלונה על דליפת חומריו האישיים; המשטרה פתחה בבדיקה

עקב חשיפת חדשות 13: יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר התלונן בלהב 433 על אלפי הקבצים שדלפו ממכשירו הסלולרי. המשטרה בודקת אם יש מקום לחקירה פלילית. "מי שמפרסם אותם מבצע שורת עבירות"

זמן צפייה: 01:27

בעקבות חשיפת חדשות 13: עורכי הדין שמייצגים את יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, הגישו היום (רביעי) תלונה במשטרה על הדלפת החומרים מהטלפונים הניידים של נוה. לאחר הגשת התלונה, המשטרה פתחה בבדיקה אם יש מקום לחקירה פלילית בפרשה.

"אין ספק כי מי שמפרסם אותם מבצע שורה של עבירות פליליות", כתבו עורכי הדין בתלונה. "לא ניתן להלום כי המשטרה לא פעלה ולא תפעל לבירור נחוש של נושא זה ולמיצוי הדין עם כל הנוגעים בדבר".

כאמור, אמש פורסם בחדשות 13 כי דלפו לאחרונה אלפי קבצים, בהם תמונות, סרטונים והודעות, שהיו שמורים במכשירי הטלפון של נוה. זאת, על אף שהיו אמורים להישמר בידי מערכת אכיפת החוק, וחרף המאמצים הכבירים שעשתה הפרקליטות כדי לשמור על המידע חסוי. החשש כעת הוא שהקבצים יגיעו לגורמים עבריינים, וישמשו לסחיטת בכירים במערכת המשפט ובפוליטיקה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חומר רגיש שהיה בטלפונים של אפי נוה – דלף; חשש שישמש לסחיטה

"ניצל את אמונם": הפסיכולוג מהצפון הואשם בעבירות מין במטופליו

בניגוד לחוק? אוחנה נעזר בעובדי משרדו לארגון אירוע פוליטי

יו''ר לשכת עורכי הדין אפי נוה
יו''ר לשכת עורכי הדין אפי נוה

המידע שהיה שמור בטלפונים, שמצויים בידי גורמי החקירה, הגיע ללא מעט גורמים שאינם קשורים לפרשת "מין תמורת מינוי" - ולכמה מהם יש זיקה לארגוני פשיעה. מהתרחיש הזה חששו בפרקליטות ובמערכת המשפט, וגם נוה עצמו. מדובר בשיחות רגישות שניהל עם שופטי בית המשפט העליון, נשיאי בתי משפט מחוזיים, עורכי דין בכירים, שרים ופוליטיקאים, וגם עיתונאים בכלי תקשורת. המידע הזה כולל מידע רגיש שחלקו בכירים במערכת אכיפת החוק עם נוה - מידע אינטימי הקשור גם לעורכות דין.

ההשלכות של דליפה זו, שטרם ברור כיצד קרתה, עלולות להיות כבדות משקל. מכיוון שמדובר בשיחות רגישות בין הדרגות הבכירות ביותר בעולם המשפט ובמערכת אכיפת החוק, החשש העיקרי הוא מפני אפשרות שהמידע - שהגיע כבר לגורמים בעלי אינטרסים שונים - ישמש ככלי להפעלת לחצים.

נוסף לכך, ידוע שנוה היה בקשר עם הגורמים הבכירים ביותר בפרקליטות. במידה שיש שם שיחות על תיקים רגישים, על סודות מקצועיים או אינטימיים של פרקליטים - אלו יכולים להיות כלי בידי גורמים בעלי אינטרסים.

בנוסף על כך, עיתונאים גם עלולים להיפגע שכן המקורות שלהם, השיחות שלהם וסודות מעולם המשפט עלולים להיחשף. בנוסף, כל הודעה או שיחה מוקלטת של נוה עם פוליטיקאי - עלולה להיחשף גם כן. התוכן דלף החוצה מבעד לידי הפרלקיטות, שהיא זו שמלכתחילה קיבלה את החומר, וכעת נמצא אצל גורמים שעלולים לעשות בו שימוש לרעה.