נסגר התיק נגד אפי נוה והשופטת: "אין סיכוי סביר להרשעה"

הפרקליטות הודיעה שראש לשכת עורכי הדין לשעבר, שנחשד כי פעל לקידומה של אתי כרייף בתמורה לשוחד מיני, לא יועמד לדין. "ממצאים קשים שעולים לכדי מעשים פליליים – אך סביר שהראיות לא יתקבלו"

זמן צפייה: 04:18

פרשת אפי נוה: הפרקליטות הודיעה הערב (ראשון) על סגירת התיק נגד ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה והשופטת אתי כרייף אשר נפתח עוד בשנת 2019, אז נחשד נוה כי פעל לקידומה של כרייף בתמורה לשוחד מיני.

"לאחר שמיעת כלל הטיעונים שהעלו הסניגורים בשימוע ולאחר דיונים, הוחלט שאין סיכוי סביר להרשעה בתיק זה", הסביר המשנה לפרקליט המדינה עו"ד שלמה למברגר. לדבריו, התיק נגנז חרף "ממצאים עובדתיים קשים שעלו מן החקירה - ממצאים העולים לכאורה כדי מעשים פליליים".

"ההחלטה להאשים את נוה וכרייף בעבירת השוחד, בכפוף לשימוע, נסמכה על בחינת ציר הזמן ועיתוי קיום המפגש האינטימי בלב ליבו של הליך מינויה של כרייף", הוסיף למברגר. "מחומר הראיות עלה לכאורה, כי כרייף הייתה זקוקה לעזרתו של נוה, וביקשה ממנו פעם אחר פעם לקדם את מינויה, זאת במקביל ובשילוב עם שיח אינטימי ו'שמירת האש' ביניהם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מצלמות בקלפיות וסמויים שימנעו זיופים: המשטרה נערכת לבחירות

20 חודשי מאסר למורה שביצע מעשים מגונים בבת 9 בשטח בית ספר

פרשת מותו של איתמר בן אבו: בן 17 מואשם בגרימת מוות ברשלנות

יו''ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה
יו''ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה | צילום: החדשות 13

אלא, שבהיעדר התניה או הבטחה מפורשת למפגשים אינטימיים כתמורה לסיוע, ובשל אופי הקשר בין השניים - שהתחיל עוד זמן רב לפני שנוה התבקש לסייע לכרייף בהליך המינוי שלה  - קשה היה לקבוע כי הם אכן קיימו יחסים תמורת מינויים. "קיים ספק סביר באשר לשאלת המניע לקשר האינטימי. אין די ראיות כדי להוכיח את היסוד הנפשי הנדרש לעבירת השוחד, ברמה הנדרשת במשפט פלילי".

בהודעה המלאה, הסביר המשנה לפרקליט המדינה כי גם עצם השגת הראיות - פריצה לטלפון של נוה ופגיעה בפרטיותו, עלולה להקשות על קבלתן בבית המשפט. "יהיה זה לא הוגן ולא נכון לעשות שימוש בראיות שמקורן בפגיעה קשה בפרטיותו ובזכויותיו של נוה, תוך הפרה לכאורה של החוק, ועל בסיסן להעמיד אותו לדין פלילי. לאור זאת, קיים סיכוי סביר שבית המשפט לא יקבל ראיות אלו".

אתי כרייף, השופטת החשודה
אתי כרייף | צילום: החדשות 13

עורכי הדין בעז בן צור, כרמל בן צור גיא רוה והדר גולדשטיין, המייצגים את נוה, מסרו בתגובה: "היום נסגר תיק שלא היה צריך לבוא לעולם. כזכור, החקירה נגד עו"ד נוה נפתחה לאחר שהתבצעו עבירות פליליות כלפיו. מכל מקום, על אף שחקירה זו לא היתה צריכה להתקיים, טוב שלאחר בחינה מעמיקה - העובדות התבררו והדברים הועמדו על מכונם. יש לברך אפוא על כך שבסופה של דרך התקבלה ההחלטה הנכונה".