בפרקליטות שוקלים: להפחית את האישום של נוה משוחד להפרת אמונים

בימים אלה דנה הפרקליטות האם ניתן להאשים בקשרי שוחד את נוה והשופטת על הקשר האינטימי שניהלו - למרות שהוא התחיל עוד לפני שנוה התמנה ליו"ר לשכת עוה"ד. ייתכן כי התיק נגד כרייף ייסגר

זמן צפייה: 01:52

פרשת אפי נוה: אתמול (שני) נערך שימוע ליו"ר לשעבר של לשכת עורכי הדין אפי נוה, החשוד כי קיבל שוחד מיני ממועמדת למשרת שיפוט. כעת נודע כי עוד לפני שהחל השימוע, בפרקליטות החלו לשקול לשנות את סעיף האישום ולהפחית אותו משוחד להפרת אמונים.

בימים אלה דנים בפרקליטות בשאלה האם ניתן להאשים בקשרי שוחד את נוה ואתי כרייף על הקשר האינטימי שניהלו - זאת משום שהקשר ביניהם התחיל עוד לפני שנוה התמנה לתפקיד יו"ר לשכת עורכי הדין. הסיבה לשינוי סעיף האישום היא בשל הקושי לייחס את האינטרס של כרייף לקיים מערכת יחסים אינטימית עם נוה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר העימות עם הח"כית: עדי ביטי נשפטה ל-5 ימי מחבוש על תנאי

היועמ"ש הודיע על הגשת כתב אישום כפוף לשימוע נגד חיים כץ

פועל במשאית מנוף התחשמל למוות בתאונת עבודה בקריית עקרון

יו''ר לשכת עורכי הדין, עו''ד אפי נוה
עו''ד אפי נוה | צילום: חדשות 13

אם אכן יחליטו בפרקליטות להפחית את האישום, צעד זה ישפיע גם על כתב האישום נגד כרייף - אם בכלל יוגש כזה, והרי היא הייתה אמורה להיות מואשמת במתן שוחד, אולם משום שכאמור, ייתכן כי נווה יואשם בהפרת אמונים - היא תואשם בסיוע להפרת אמונים או שהתיק נגדה ייסגר.

כזכור, בינואר 2019 נחקר נוה בחשד כי פעל למינוי וקידום שופטים בתמורה לשוחד מיני. בעקבות כך, הוא התפטר מתפקידו כראש לשכת עורכי הדין. בדצמבר 2019 הודיעה הפרקליטות על החלטתה להעמיד את נוה ואת כרייף לדין באשמת שוחד כפוף לשימוע.