שר המשפטים על דליפת החומרים מהנייד של אפי נוה: "מקור לדאגה"

אמיר אוחנה הגיב לחשיפת חדשות 13 לפיה הודלפו אלפי קבצים מהטלפון של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, ומסר: "על המערכת לבדוק כיצד הודלפו החומרים הרגישים ובידי מי הם נמצאים"

זמן צפייה: 04:33

שר המשפטים, אמיר אוחנה, הגיב הערב (רביעי) לפרסום בחדשות 13 כי לאחרונה הודלפו אלפי קבצים ממכשיר הנייד של אפי נוה, לשעבר יו"ר לשכת עורכי הדין, שם היו תמונות, סרטונים והודעות.

"אני עוקב אחרי הדיווחים של מאור צור ודורון הרמן. המחשבה שחומרים פרטיים מביכים הנוגעים לשופטים ולבכירים במערכת המשפט דלפו והגיעו לידיים עוינות, היא מקור לדאגה. על המערכת לבדוק כיצד הודלפו החומרים הרגישים ובידי מי הם נמצאים", מסר אוחנה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

כתבי אישום כפוף לשימוע נגד אפי נוה והשופטת כרייף בגין שוחד

חומר רגיש שהיה בטלפונים של אפי נוה – דלף; חשש שישמש לסחיטה

נוה הגיש תלונה על דליפת חומריו האישיים; המשטרה פתחה בבדיקה

אמיר אוחנה ואפי נווה
אמיר אוחנה ואפי נווה | צילום: חייך זך, לע''מ

כמו כן, מקורבים של הדס שטייף הגיבו לפרסומים: "ההאשמות ששטייף הדליפה חומרים מתוך הטלפונים של אפי הם בגדר הוצאת דיבה. שטייף נהגה באחריות מופלגת והעבירה את כל החומרים שבידיה לנציגי להב 433 כבר לפני שנה. אין לשטייף כל קשר להדלפות שנטען שמתרוצצות בחוץ. לא שטייף ולא עיתונאי גל"צ האחרים הדליפו, מדליפים, או ידליפו דבר שקשור באפי נוה. אם יש מדליף - כדאי לחפשו במקום אחר. הסיפור העיתונאי שגילתה שטייף הוביל לחקירה פלילית ולכתב אישום בכפוף לשימוע נגד יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה, למי שבמקרה נוח לו, מסיבות השמורות עמו, לשכוח את ההבדל בין חושפי שחיתויות לנאשמים בפלילים".

הדס שטייף ואפי נוה
הדס שטייף ואפי נוה | צילום: חדשות 13

למשטרה אין מנוס מלחקור את תוכן החומרים שהודלפו • פרשנות 

המשטרה תהיה חייבת לחקור את הפרסום בדבר ההדלפות מהטלפון האישי של נוה, אך בארגון מתלבטים האם גם לפתוח חקירה על התוכן שהודלף.

למעשה, כאשר הדס שטייף העבירה ללהב 433 את החומרים מטלפונו של נוה, המשטרה והפרקליטות צפו רק במה שקשור ליחסים בין יו"ר לשכת עורכי הדין לשופטת אתי כרייף. כל החומרים האחרים, שכעת הודלפו, הגורמים הרלוונטיים לא צפו בהם.

כלומר, ישנם אנשים וגורמים אינטרסנטיים שקיבלו את החומרים הללו ומחזיקים בהם. לכן, ככל הנראה שלא יהיה מנוס מחקירה כוללת – גם על התוכן של החומר.

בעקבות חשיפת חדשות 13: אפי נוה הגיש תלונה במשטרה

עורכי הדין שמייצגים את נוה, הגישו תלונה במשטרה על הדלפת החומרים מהטלפונים הניידים שלו. לאחר הגשת התלונה, המשטרה פתחה בבדיקה אם יש מקום לחקירה פלילית בפרשה.

"אין ספק כי מי שמפרסם אותם מבצע שורה של עבירות פליליות", כתבו עורכי הדין בתלונה. "לא ניתן להלום כי המשטרה לא פעלה ולא תפעל לבירור נחוש של נושא זה ולמיצוי הדין עם כל הנוגעים בדבר".

כאמור, אמש פורסם בחדשות 13 כי דלפו לאחרונה אלפי קבצים, בהם תמונות, סרטונים והודעות, שהיו שמורים במכשירי הטלפון של נוה. זאת, על אף שהיו אמורים להישמר בידי מערכת אכיפת החוק, וחרף המאמצים הכבירים שעשתה הפרקליטות כדי לשמור על המידע חסוי. החשש כעת הוא שהקבצים יגיעו לגורמים עבריינים, וישמשו לסחיטת בכירים במערכת המשפט ובפוליטיקה.

יו''ר לשכת עורכי הדין אפי נוה
יו''ר לשכת עורכי הדין אפי נוה

המידע שהיה שמור בטלפונים, שמצויים בידי גורמי החקירה, הגיע ללא מעט גורמים שאינם קשורים לפרשת "מין תמורת מינוי" - ולכמה מהם יש זיקה לארגוני פשיעה. מהתרחיש הזה חששו בפרקליטות ובמערכת המשפט, וגם נוה עצמו. מדובר בשיחות רגישות שניהל עם שופטי בית המשפט העליון, נשיאי בתי משפט מחוזיים, עורכי דין בכירים, שרים ופוליטיקאים, וגם עיתונאים בכלי תקשורת. המידע הזה כולל מידע רגיש שחלקו בכירים במערכת אכיפת החוק עם נוה - מידע אינטימי הקשור גם לעורכות דין.

ההשלכות של דליפה זו, שטרם ברור כיצד קרתה, עלולות להיות כבדות משקל. מכיוון שמדובר בשיחות רגישות בין הדרגות הבכירות ביותר בעולם המשפט ובמערכת אכיפת החוק, החשש העיקרי הוא מפני אפשרות שהמידע - שהגיע כבר לגורמים בעלי אינטרסים שונים - ישמש ככלי להפעלת לחצים.

נוסף לכך, ידוע שנוה היה בקשר עם הגורמים הבכירים ביותר בפרקליטות. במידה שיש שם שיחות על תיקים רגישים, על סודות מקצועיים או אינטימיים של פרקליטים - אלו יכולים להיות כלי בידי גורמים בעלי אינטרסים.

בנוסף על כך, עיתונאים גם עלולים להיפגע שכן המקורות שלהם, השיחות שלהם וסודות מעולם המשפט עלולים להיחשף. בנוסף, כל הודעה או שיחה מוקלטת של נוה עם פוליטיקאי - עלולה להיחשף גם כן. התוכן דלף החוצה מבעד לידי הפרלקיטות, שהיא זו שמלכתחילה קיבלה את החומר, וכעת נמצא אצל גורמים שעלולים לעשות בו שימוש לרעה.