הפסיקה שעשויה לשחרר את הנהג שדרס למוות קצינה: "דאג למלט עצמו"

סגן עמית איטח נהרגה בתאונה בגליל המערבי בחודש פברואר. נגד הנהג הפוגע הוגש כתב אישום בגין גרימת מותה ובהפקרתה, אך פסיקה של בג"ץ עשויה להוביל לשחרורו. משפחתה יוצאת למאבק: "לא יעלה על הדעת"

זמן צפייה: 02:54

סגן עמית איטח הייתה רק בת 20 כשנקלעה לתאונה בגליל המערבי. רכב התנגש חזיתית ברכב שבו נסעה. כחודש לאחר התאונה הוגש כתב אישום נגד הנהג הפוגע, ראפע אסלאן בן ה-29 מנהריה. הוא נאשם גם בפגיעה בחברים של עמית ז"ל, בהפקרה ובניסיון לשבש את החקירה.

אלא שפסיקה של בג"ץ שניתנה לאחרונה עלולה לשנות את התמונה. בפסק דין אחר שניתן, אדם שהיה מעורב בתאונת דרכים, לא מחויב לשתף פעולה עם המשטרה או אפילו לדווח לה על מעורבותו. פרקליטיו מבקשים כעת לבטל את תנאי מעצרו.

סגן עמית איטח ז''ל
סגן עמית איטח ז''ל | צילום: בהסכמת המשפחה

משפחתה יוצאת למלחמה כדי לשחרר ממעצר את הנאשם בהריגתה. "הוא לא ניגש, לא עזר. הוא רק דאג למלט את עצמו מהמקום", אמרה אמה לחדשות 13.

עו"ד בת-אל ארז לוינסקי, המייצגת את משפחתה של עמית, אמרה: "לא יעלה על הדעת לשקול את הבקשה ההזויה הזו שנותנת פרס למי שהפקיר את הנפגעים. הוא היה עסוק רק בלברוח מהאחריות".

עו"ד משה גלעד המייצג את הנהג הפוגע אמר: "זו עבירה שצריכה להתדיין בבית משפט שלום ואיננה מצדיקה הרחקה מהבית". ביום ראשון יידרשו בפרקליטות להגיב על הבקשה.