לאחר 19 שנה - רוצחת אסף שטיירמן תשוחרר: "חרטה אמיתית וכנה"

ועדת השחרורים קבעה כי סיגלית (חיימוביץ') כהן תשוחרר על תנאי, לאחר שנגזרו עליה 24 שנות מאסר בגין רצח הנער אסף שטיירמן. אם הנער יעל לחדשות 13: "כך נראית מלחמתנו. מקווה שתישאר בכלא"

ועדת השחרורים החליטה היום (חמישי) לשחרר את סיגלית (חיימוביץ') כהן, שרצחה את הנער אסף שטיירמן לפני 25 והורשעה בשנת 2002. חברי הוועדה כתבו בנימוקיהם כי התרשמו מכך שכהן "הביעה חרטה כנה והיטיבה להגדיר את אופן ההתבוננות שלה על מעשיה השפלים והחמורים, באופן המלמד על חרטה אמיתית וכנה".

"התרשמנו מחרטה היוצאת מעומק הלב ולא כזו שנאמרת מן השפה אל החוץ, כדי לרצות מאן דהו כדי להחניף או להשיג את השחרור", המשיכו חברי הוועדה. "אנו מתרשמים שלאסירה גבולות פנימיים מופנמים, אשר מאפשרים לה לנהל אורח חיים תקין ומיטבי".

יעל, אמו של אסף שטיירמן ז"ל, אמרה לחדשות 13 לאחר ההחלטה: "אנחנו עם הפרקליטות מנסים להילחם עם מלחמתנו וזה לא קל. ככה נראית המדינה שלנו, כל אחד שרוצח יכול לעשות מה שהוא רוצה אחר כך. מקווה שהיא תישאר בכלא, אבל הסיכויים לא לטובתנו". לדבריה, בכוונת הפרקליטות לערער על ההחלטה.

בשונה מבדרך כלל, חברי הוועדה התייחסו גם לבני משפחתו של שטיירמן והסבירו: "לא מדובר באירוע רגיל של רצח, אלא במעשה זוועה חייתי, שנעשה על ידי שני צעירים, שהסתיים במוות אכזרי סתם כך. רצח שפוענח ארבע שנים לאחר התרחשותו לגמרי באקראי ושהסעיר את הציבור כולו. אמו של אסף משלמת מדי יום את מחיר מעשיהם הנפשעים של הרוצחים ואת היעדר בנה לצדה".

"עם זאת, נאמר בגילוי לב כי בחותמנו על החלטת השחרור, ידינו רועדות וליבנו הולם בחוזקה, שכן מדובר במי שחיללה ורמסה ברגל גסה ובבוטות שאין דומה לה את העיקרון האוניברסלי המקודש מכל, ערך קדושת החיים".

רצח אסף שטיירמן, בן ה-18, התרחש בדצמבר 1996 סמוך לכפר סבא. הרצח לא פוענח במשך ארבע שנים, עד שבדצמבר 2000 התלוננה אשתו של הרוצח במשטרה כי תקף אותה וסיפרה כי לאחר נישואיהם התוודה באוזניה על הרצח. בעלה, רעי חורב, נעצר והודה במעשה. חורב רצח את שטיירמן בנוכחות סיגלית (חיימוביץ') כהן, שגם סייעה לו במעשה. בגזר דינה כתבו השופטים: "היה זה רצח לשם רצח - ללא מניע. ללא זיק של היגיון".