הפרקליטות ערערה שוב על שחרור אלון קסטיאל

אחרי ההחלטה המחודשת של ועדת השחרורים להעניק שחרור מוקדם לעבריין המין, הפרקליטות טוענת כי בהחלטה לא ניתן משקל מספק לעמדת קורבנותיו של קסטיאל: "ההחלטה חורגת באורח קיצוני ממתחם הסבירות"

זמן צפייה: 00:34

מנסים שוב: פרקליטות מחוז צפון (פלילי) הגישה היום (רביעי) לבית המשפט לעניינים מנהליים בנצרת עתירה נגד החלטת ועדת השחרורים לשחרר על תנאי את עבריין המין אלון קסטיאל, שהורשע בעבירות מין בארבע נשים.

המדינה טוענת בעתירה כי בהחלטת השחרור לא ניתן משקל מספק לעמדת נפגעות העבירה ולסיכון המשמעותי הצפוי להיגרם להן כתוצאה משחרורו המוקדם של קסטיאל ולכן ההחלטה חורגת באורח קיצוני ממתחם הסבירות.

אלון קסטיאל בכניסה לכלא
אלון קסטיאל בכניסה לכלא | צילום: מאיר וקנין, פלאש 90

בשבוע שעבר הורתה ועדת השחרורים, בדעת רוב, על שחרורו המוקדם של קסטיאל, שנידון ל-57 חודשי מאסר בפועל, לאחר שהורשע בעבירות ניסיון אינוס, מעשים מגונים בכוח והטרדה מינית, בארבעה אישומים שונים. שחרורו הותנה בתנאים שונים, ובין היתר הורתה הוועדה על איסור כניסתו של קסטיאל לתל אביב, רמת גן וגבעתיים, תוך שציינה כי כניסתו לתחומי העיר יפו תהיה רק לצרכי הטיפול בשעות מוגדרות.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד צביקה אברמוביץ, נאמר כי "הוכח בבירור כי שחרורו המוקדם של קסטיאל יגרום לסיכון משמעותי ביותר לנפגעות העבירה, לשלומן הנפשי ולהליך שיקומן. לא מדובר בטענה ערטילאית או פרשנות משפטית, אלא במציאות מוכחת וניכרת. בנסיבות אלו, ברור כי התוצאה המתבקשת של שיקול זה, היתה מחייבת את דחיית בקשת קסטיאל לשחרור מוקדם, תוך מתן משקל מכריע לעמדת הנפגעות".