הנער שהיה מעורב בתכנון הרצח בדומא הורשע בחברות בארגון טרור

ביהמ"ש המחוזי בלוד הרשיע את א', שהודה בחלקו בפרשת רצח משפחת דוואבשה, בעבירה חמישית. זאת, לאחר שבחודש מאי הורשע ב-4 אישומים נוספים. "הפעולות נועדו לזרוע אימה בקרב האוכלוסייה הערבית"

זמן צפייה: 00:21

בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע היום (חמישי) את א', הצעיר שהורשע במעורבות בתכנון ברצח בדומה כשהיה קטין, בחברות בארגון טרור. הצעיר, כאמור, הורשע בחודש מאי בארבע עבירות, וכעת הורשע בסעיף נוסף, שאינו קשור לפרשת דומא. המדינה צפויה לבקש עונש של חמש שנות מאסר וחצי.

"נקבע כי הנאשם והאחרים היו חברים בארגון טרור אשר שם לו למטרה להביא לתבערה ביטחונית על רקע לאומני ובין-דתי", מסרה הפרקליטות. "תוכניות הפעולה של הארגון כללו פגיעה בערבים חפים מפשע וברכושם ובקודשי דת נוצרים ומוסלמים, וזאת במטרה לעורר מדנים בין חלקי האוכלוסייה באופן שיביא למתיחות על רקע לאומני ויחייב את מדינת ישראל להשקיע תשומות רבות על מנת להחזיר את השקט והסדר".

"הפעולות האלימות אותן ביצעו הנאשם וחבריו במסגרת ארגון הטרור נועדו להעביר מסר מרתיע ולזרוע אימה ופחד בקרב האוכלוסייה הערבית. נקבע כי הנאשם והאחרים פעלו מתוך מניע גזעני ואידאולוגי בכוונה להביא לשינוי מדיניות השלטון ולכך שהמדינה תתנהל לפי חוקי התורה", לשון הודעת הפרקליטות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

איומים על חיי האם שנאבקה מול הרב שהבטיח לרפא את בתה

צה"ל הרס בשנית את בית המחבל שרצח את רונן לוברסקי

סופ"ש חורפי: גשמים מקומיים לאורך מישור החוף; חשש לשיטפונות

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-and-law-20191024-1123' autoplay='0' credit='ארגון חוננו' desc='עו"ד ציון אמיר' kid='1_jymp7gea' duration='123']

עורך הדין ציון אמיר, המייצג את הצעיר, תקף את החלטת בית המשפט ומסר לכתבים כי קיבל את ההחלטה "בהפתעה גדולה מאוד. בדיון שבו ניתנו הסיכומים באישום, לא היה צל של ספק ביחס לעמדתו של בית המשפט באישום הזה. הדברים היו קשים ונוקבים". עוד הוסיף אמיר וטען כי "השופטים פנו לתביעה וביקשו להסכים לזיכוי של הנאשם, כך שאיני יודע להסביר את היפוך הדברים. הרבה מאוד שנים אני נמצא בבית משפט, וקשה לי להיזכר במשהו דומה. זו הייתה עמדה כלך כך ברורה - חוץ מלחתום את זיכוי העבירה של חברות בארגון טרור, הכל נאמר בה, אז באנו לשמוע את הזיכוי מהאישום הזה. זה לא קרה".

"נעתור לבית המשפט העליון", הבטיח אמיר, "שם יצטרכו להכריע האם התרברבות מסוימת של קטין בגיל 15 או 16 הופכת אותו לטרוריסט משום שהוא, נגיד, ניקב צמיגים של מכונית. זאת שאלה מורכבת ואני בטוח שעוד נשמע מזה בבית המשפט. אנחנו רוצים להזכיר שהאשימו אותו ברצח ובשותפות לרצח", הוסיף, "אבל הדברים האלו ירדו ואינם עוד. צריך להתנצל בפני קטין שנעצר ועבר חקירות קשות מאוד. בית המשפט קיבל את הטענות וביטל את ההודאות שנגבו תוך פגיעה חמורה בזכויות הייסוד שלו ובניגוד לרצונו - ואת זה כדאי לזכור".

עורך הדין עדי קידר מארגון חוננו, שגם כן מייצג את הצעיר, הוסיף: "ההחלטה היום מעוררת פליאה כי היא גם לא מחדשת שום דבר, ופתאום באופן מפתיע מקבלת את העמדה של הפרקליטות. קשה לי להבין מה התחולל בזמן הפציעות אצל ההרכב. נערער על ההחלטה הזאת, על כל ההיבטים שלה, על כל המסקנות שלה, על כל מה שהיה בתרגיל המדובבים ובכל האמירות שמיוחסות לנאשם שהם היוו את הבסיס להרשעה".

לפני כחמישה חודשים, כאמור, במסגרת הסדר טיעון שהתקבל בבית המשפט המחוזי בלוד, נקבע כי הצעיר הנאשם בפרשת רצח משפחת דוואבשה יודה בארבעה אישומים מתוך החמישה שיוחסו לו.

בית משפחת דוואבשה שהוצת בדומא
בית משפחת דוואבשה שהוצת בדומא | צילום: רויטרס

על פי כתב האישום המתוקן, הצעיר, שהיה קטין באותה העת, יודה בקשירת קשר לביצוע פשע, הצתה, השחתת פני מקרקעין, חבלה במזיד והיזק בזדון ממניע גזעני. על פי ההסדר, שנחתם לאחר כמה ישיבות גישור, הנאשם יופנה לשירות המבחן לתסקיר חובה.