רצח משפחת דוואבשה בדומא: 3.5 שנות מאסר לאחד המעורבים

ביהמ"ש קבע שהצעיר, שהיה קטין בעת האירוע וריצה כבר 32 חודשי מאסר, ירצה עוד 10 חודשים בגין קשירת קשר להצתה ממניע גזעני ואישומים נוספים. פרקליטו: "גזר דין שמושפע ממידע חסוי של השב"כ"

זמן צפייה: 00:31

בית המשפט המחוזי מרכז גזר היום (רביעי) שלוש שנות מאסר וחצי על צעיר בגין מעורבותו בפיגוע בדומא ב-2015 שבו נרצחו שלושת בני משפחת דוואבשה. הצעיר שהורשע בקשירת קשר להצתה ממניע גזעני, חברות בארגון טרור ושלושה אישומים נוספים, היה קטין בעת האירוע, וכבר ריצה 32 חודשי מאסר. בשל כך, הוא ירצה עוד עשרה חודשי מאסר.

פרקליטו, עורך הדין עדי קידר, מסר בתגובה לגזר הדין כי "בגזר הדין דוחים השופטים באופן מוחלט את טענות המדינה גם לגבי העונש. אולם, למרבה הצער גזר הדין מושפע כולו ממידע חסוי של השב"כ, מדובר בהחלטה שלא תעמוד".

לעוד כתבות בנושא:

3 מאסרי עולם לעמירם בן אוליאל על רצח בני משפחת דוואבשה בדומא

הראיה החדשה במשפט דומא: גרסת אחמד דוואבשה שהיה בן 5 בפיגוע

הפיגוע בדומא: עמירם בן אוליאל הורשע ברצח 3 בני משפחת דוואבשה

צעיר שהורשע במעורבות בפיגוע בדומא
צעיר שהורשע במעורבות בפיגוע בדומא

ביום שני, כזכור, בית המשפט המחוזי בלוד גזר שלושה מאסרי עולם על עמירם בן אוליאל בגין רצח שלושת בני משפחת דוואבשה, ו-20 שנות מאסר נוספות על ניסיון רצח והצתת בית. בן אוליאל, כזכור, היה הנאשם במרכזי בפרשת והורשע במאי בשלוש עבירות רצח. מלבד עבירות הרצח, בן אוליאל הורשע בשתי עבירות נסיון רצח, שתי עבירות הצתה, וסעיף קשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני. כזכור, בן אוליאל זוכה מסעיף חברות בארגון טרור מחמת הספק.

בפתח הדיון, אמרה השופטת רות לורך: "בן אוליאל נותן היום את הדין על מעשים חמורים שביצע, שגרמו לתוצאה קשה מנשוא - אובדן חייהם של בני משפחה אחת, שלושה אנשים, ופציעתו הקשה של אחמד. מעשיו נבעו מאידיאולוגיה קיצונית וגזענות. הוא רצה במותם אך בשל היותם ערבים. תהיה זו תוצאה לא מוסרית בנסיבות המקרה לראות בפעולתו כמעשה אחד לצורך גזירת הדין".

עמירם בן אוליאל
עמירם בן אוליאל

עוד הוסיפה השופטת: "שקלנו את התנהלות רשויות החקירה של הנאשם - שב"כ הפעיל לראשונה מאז הקמתו אמצעים מיוחדים נגד נאשמים יהודים. הפעלת האמצעים פגעה פגיעה חמורה בזכויות היסוד של הנאשמים, ופגעה בשלמות הנפש. הנאשם לא נטל אחריות". עו"ד יעל עצמון מפרקליטות מחוז מרכז התייחס לגזר הדין: "גזר דינו מעביר מסר חשוב - טרור הוא טרור. מי שיבצע פיגוע על רקע לאמני יענש".

עורך הדין של משפחת דאוובשה הגיב ואמר: "המשפט הזה חשף את הפשע והמסוכנות של המתנחלים. אנחנו היום אחרי הפשע הנתעב שעברה המשפחה. שום דבר לא היה מספק את המשפחה".