ללא קצה חוט: מי רצח את איש הליכוד דורון שוסטר?

הפוליטיקאי ואיש העסקים בעל החובות הגבוהים נורה למוות בפתח ביתו ב-2016. על אף שבעבר הפעיל מטמנות זבל יחד עם שותפים מפוקפקים, ובהמשך ניהל ספינות קזינו - מקרה הרצח נשאר תעלומה • פרק 1

זמן צפייה: 12:54

דורון שוסטר, פעיל ליכוד ואיש עסקים בעל חובות גבוהים, נורה למוות בפתח ביתו. ביום ראשון אחד בשנת 2016 אופנוען לבוש שחור הגיע למגרש החניה בביתו שבראשון לציון, וכמה דקות לאחר מכן הטלפון של דורון שוסטר צילצל - ופיתה אותו לצאת. ארבע יריות נשמעו ושוסטר התמוטט. היורה נמלט, ועד היום המניע לרצח וזהותו של המחסל לא ידועים.

סנ"צ גלעד בהט, ראש מדור חקירות במטה הארצי של המשטרה, מסביר על המורכבות שבחקירת מקרה הרצח: "כשאתה מגיע לזירה שבה יש גופה, לצערנו הרב הקורבן לא יכול לדבר. לכן אתה חייב לנסות לראות אילו ממצאים יש בזירה שיוכלו לדבר איתך ולספר מה קרה בשעת האירוע". לדבריו, "זה האתגר הגדול של כל חוקר - לקחת את פיסות המידע ולחבר אותן כמו חתיכות של פאזל – לגלות מי עשה את זה".

דורון שוסטר התאים לביטוי הכל בו ויד כל בו. בעלי המסעדה "אידי דגים" שאליה היה הנרצח מגיע בקביעות, אידי ישראלוביץ' - סיפר על דמותו של הנרצח: "הוא היה כוחני ומצד שני אוהב צחוקים. הוא היה מארח מנהלי בנקים, אלופים בצה"ל, שרים, אנשי עסקים מהרמה הכי גבוהה – ומצד שני פתאום היה נראה לך כמו אחד כזה מהשכונה". לדבריו, "כל השנים הוא החזיק יאכטות ונהג במרצדס מפוארת – הכול היה נראה בסדר, אבל משהו לא היה בסדר".

כתבות נוספות בחדשות 13:

"מעשה עילאי": הוריד 50 ק"ג כדי לתרום כליה לאדם שאינו מכיר

איראן תודיע מחר על צמצום נוסף של מחויבויותיה להסכם הגרעין

בני הזוג התחתנו 17 שנה לאחר שאיבדו את הוריהם בפיגועים

דורון שוסטר, נרצח בשנת 2016 והרצח טרם פוענח
דורון שוסטר, נרצח בשנת 2016 והרצח טרם פוענח | צילום: חדשות 13

כשחוקרי המשטרה ניגשים לפענח מקרה רצח ,הם ניגשים לעסקיו של הנרצח. מנחם גלילי, מנהל המקומון "השבוע באשדוד" מספר כי במקרה של שוסטר, העסקים המפוקפקים שניהל היו במטמנת הזבל "שריג" באזור כפר דרום: "המטמנה נולדה בחטא. הוא חפר בורות בשטח חקלאי, ואת האדמה מכרו ועשו ממנה גשרים עיליים". לדבריו, "היו לו שותפים לא הכי נחמדים בעולם - הוא התחבר עם כאלה אנשים". לפי גלילי, במטמנה נקברו סודות רבים של שוסטר – כמו סכסוך עם בעלי הקרקע, גורמים עבריינים, ותביעות על מילונים עם אחד משותפיו לשעבר במטמנה. "עם הפה הגדול שלו הוא כנראה התעסק עם אנשים – ולדעתי זה הרגיז מישהו", סיפר.

אולם לא משנה באיזה תחום – כל עוד מדובר בעסקה טובה, שם תמצאו את שוסטר. לאורך השנים הוא היה בעלים של ספינות כמו ה-"מג'יק ואן" וה-"ריו", שבה מינה כיושב ראש דריקטוריון את השר צחי הנגבי ואת ניר חפץ. לטענתו של ישראלוביץ', ספינות אלה היו הפכו לספינות הימורים כאשר היו יוצאות מהמים הטריטוריאליים של ישראל. שוסטר אמנם נהג להתחבר לאנשים בעלי השפעה – אך רק השר הנגבי הסכים לספר על דורון שוסטר מתקופתו בליכוד: "כשעזבתי את הכנסת הוא ביקש ממני להיות יושב ראש הדירקטוריון של החברה שלו. התקשרו אליי הרבה אנשים והזהירו אותי מפניי זה – ומיד נתתי הודעה ואמרתי שאני מוותר על התענוג", סיפר.

נראה כי הכול בחייו של שוסטר הסתדר – אך דווקא בשנה האחרונה בחייו משהו החל לשקוע בנמל הביתי – נמל אשדוד. עסקת ה-"ריו" נכשלה, וסיבכה אותו בחובות. לפי חשיפת חדשות 13 - שבוע לאחר הרצח של שוסטר הוזמנו מספר אנשים שהכירו אותו לווילה ויקרתית באזור המרכז. שם, על פי העדויות, נפתח בקבוק שמפניה יקר – ונאמר למוזמנים כי הגיע זמן לחגוג. אולם נדמה כי דווקא בגלל כמות העדים במקרה, ובגלל העולמות שונים שבהם היה מסובך - עד היום אין קצה חוט בנוגע לפתירת מקרה הרצח של דורון שוסטר.