6 שנים אחרי: זוכו הקטינים שהשתתפו ב"חתונת השנאה"

5 קטינים הואשמו בהסתה לאחר שהשתתפו בחתונה בשנת 2015, שבה דקרו את תמונתו של עלי דוואבשה, התינוק שנשרף למוות יחד עם הוריו בפיגוע טרור יהודי בכפר דומא

המשטרה התנגדה, ביהמ"ש החליט לשחרר את החשוד. תיעוד "חתונת השנאה"

בית משפט השלום בירושלים זיכה היום (רביעי) חמישה קטינים שהואשמו בהסתה בשל השתתפותם בחתונה שהוגדרה "חתונת השנאה" בשנת 2015. באותה חתונה דקרו את תמונתו של עלי דוואבשה, התינוק שנשרף למוות יחד עם הוריו בפיגוע טרור יהודי בכפר דומא.

לפני החתונה, שנערכה בפברואר 2015, הודפסו תמונותיהם של בני משפחת דוואבשה סעד, כפי שפורסמו בכלי התקשורת לאחר הפיגוע בכפר דומא שבנפת שכם. על תמונתו של התינוק עלי נכתב "נקמה". התמונות הודבקו על קרטונים וחוברו להם קרשים, כך שניתן יהיה להניפם כשלטים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"תכלה שנה ומסכיה": בנט בירך את התלמידים בפתיחת שנת הלימודים

אחרי 34 שנה: מפעילו של פולארד אביאם סלע יקבל דרגת תת אלוף

משבר מהגרים חדש? פולין תכריז מצב חירום בגבול עם בלארוס

במהלך החתונה החלו הנאשמים לרקוד תוך שהם מניפים את ידיהם באוויר, וחלקם מניפים את תמונות משפחת דוואבשה, כלי נשק, ובקבוקי זכוכים שדימו בקבוקי תבערה, לצלילי השיר "זכרני נא" בו החליפו את את המילה "פלישתים" ב"פלסטין". כתב האישום הוגש נגד 13 נאשמים, בהם חמשת הקטינים, בגין הסתה לאלימות או לטרור ועבירות נוספות.

עו"ד משה פולסקי מארגון "חננו" המייצג שניים מהקטינים בירך על החלטת בית המשפט ואמר: "אנו שמחים שבית המשפט קיבל את עקרי הטענות שלנו, הן לכך שלא היתה שם הסתה, הן לכך שהפרקליטות נקטה באכיפה בררנית. מדוע המאשימה בחרה דווקא להעמיד לדין את הנאשמים האלה? בסופו של יום עיקר הטענות שלנו שמדובר בתיק עם רקע פוליטי שהתנהל כנגד נערי הגבעות התקבלו, ובית המשפט זיכה את הנאשמים מעבירת ההסתה".

זירת פיגוע ההצתה בכפר דומא בו נהרג תינוק בן כשנה וחצי
זירת פיגוע ההצתה בכפר דומא בו נהרג תינוק בן כשנה וחצי | צילום: רויטרס

עו"ד דוד ברהום, שייצג את אחד הקטינים מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר: "בית המשפט זיכה היום בהכרעת דין צודקת מאין כמוה את כל הקטינים מאירוע החתונה שזכה לשם המפוקפק חתונת השנאה. חרף המעשים הראויים לגינוי מוסרי וחברתי, בנסיבות העניין לא הוכח שבשעה שרקדו ושרו בחתונה הם הסיתו למעשה אלימות, והדבר לדעתנו ממילא גם לא מתקבל על הדעת בהיותם קטינים שנגררו אחרי אחרים. מדינה שוחרת חופש יודעת לשים את הגבול בין אמירה פלילית לאמירה מגונה שאינה פלילית. זכינו לביטוי מובהק של עקרון כזה היום".

עורכי הדין מנחם שטאובר ומוריה שדון, שייצגו את אחד מהקטינים מטעם הסניגוריה הציבורית, מסרו: "בית המשפט קיבל את עמדתנו במלואה לפיה הריקוד של קטינים בני 13, גם אם אינו נעים למראה, אין בו בכדי לגבש את יסודות עבירת הסתה לאלימות. הפרקליטות ניהלה במשך חמש שנים את ההליך כנגד קטין נורמטיבי תוך פגיעה בחירותו".