9 חודשי עבודות שירות וקנס: אישום נגד אחיו של דרעי כחלק מהסדר טיעון

כתב אישום במסגרת הסדר טיעון הוגש נגד שלמה דרעי בגין עבירות מס ב-3 פרשיות שונות - בשתיים מהן היה מעורב אחיו חבר הכנסת לשעבר. במסגת עסקת הטיעון הוא יישלח לתשעה חודשי עבודות שירות וייקנס בסכום של 280 אלף שקלים

שלמה דרעי
שלמה דרעי | צילום: חדשות 13

הפרקליטות הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד עו"ד שלמה דרעי, אחיו של חבר הכנסת לשעבר אריה דרעי, בגין עבירות מס, במסגרת עסקת טיעון. לפי ההסדר, דרעי יודה בעבירות מס הכנסה וחוק מיסוי מקרקעין, וייגזר עליו עונש של תשעה חודשי עבודות שירות וקנס של 280 אלף שקלים.

מדובר באותה הפרשה בה הואשם אחיו, שיוחסו לו שני אירועים. שלמה דרעי, לעומתו - מואשם בשלוש פרשיות. אחת הפרשות, עסקת גבעת שאול, בנושא עסקת נדל"ן משנת 2013, במסגרתה מכר ח"כ דרעי לאחיו שלמה דרעי, נכס בשכונת גבעת שאול בירושלים. הדיווחים שהועברו לרשויות מיסוי מקרקעין במסגרת טפסי הדיווח המקוונים על העסקה (טופס מש"ח), כמו גם חוזה המכירה שצורף לדיווח - לא שיקפו את מלוא פרטי העסקה, לרבות גובה התמורה שבעסקה.

פרשה נוספת היא הנכס בגרמניה - בדוחות השנתיים שהגיש בשנים 2014-2007 ובהצהרות ההון שהגיש לשנת 2007 ו-2011, שלמה דרעי לא הצהיר על זכויותיו בחברות זרות שהקים ושהחזיקו בנדל"ן בגרמניה.

הפרשה השלישית עוסקת בהכנסות מחברת "גרין אושן", שהייתה קרן פיננסית להשקעות בארצות הברית. בשנת 2011 החלה גרין אושן לשלם לדרעי עמלת מגייס בגין גיוס משקיע לקרן. על פי כתב האישום, החל מינואר 2013 עת חזר לחיים הפוליטיים, הורה ח"כ דרעי לגרין אושן להעביר את סכומי העמלות להם היה זכאי לאחיו שלמה.

בהתאם לכך, בין השנים 2015-2013, שולמו העמלות לחברת עורכי הדין של שלמה דרעי ודווחו באמצעותה. בכך, סייע שלמה דרעי לאריה דרעי בעבירות דיווח על ההכנסות האמורות.