קטינה ונשים עם צרכים מיוחדים: תושב הדרום נשא איידס מואשם באונס נשים

כתב אישום הוגש נגד בן 31 שנהג לאתר נשים שנזקקו לעזרה ולהציג מצג שווא שבכוונתו לעזור להן. בחלק מהמקרים התחזה למתמחה במשפטים, למטפל רגשי ולמדריך קרב מגע. לפי האישומים, לא עדכן את הנפגעות כי הוא נשא של HIV. "רכש את אמונן - וביצע עבירות מין"

שקל ששונקר, שחשוד באונס והדבקת נשים באיידס

פרקליטות המדינה הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע כתב אישום נגד דקל ששונקר בן ה-31 מדימונה, הכולל שבעה אישומים ביחס לשבע מתלוננות שונות, המייחס לו לגבי שש מהן עבירות של מעשה העלול להפיץ מחלה ואינוס, וכן עבירות נוספות של מעשים מגונים וקבלת דבר במרמה.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכות הדין מורן גז והדס עמר, בין השנים 2021-2013 הכיר ששונקר את המתלוננות בדרכים שונות, בין היתר דרך הרשתות החברתיות ומכרים משותפים. אחת מהן הייתה קטינה בת 13 בשנת 2013, וחלקן נשים בעלות צרכים מיוחדים.

עוד נכתב בכתב האישום כי בחלק מהמקרים, נהג ששונקר לאתר נשים שנזקקו לעזרה, להציג מצג שווא לפיו בכוונתו לעזור להן כלכלית, רגשית ולטפל בהן. ששונקר התחזה בין היתר למתמחה במשפטים העוסק בתחום הרשלנות הרפואית, למטפל רגשי ולמדריך קרב מגע.

לאחר שהכיר את המתלוננות ורכש את אמונן, הוא נהג בשיטתיות ובאופן סדרתי לקבוע להיפגש עמן, ואז וביצע בהן עבירות מין חמורות, בחלק מהמקרים בכוח, ובחלק מהמקרים תוך שהן מתחננות שיחדל ממעשיו, והודפות אותו מעליהן, אך ללא הועיל, על פי כתב האישום.

מכתב האישום עולה עוד, כי ששונקר שהינו נשא של נגיף ה-HIV (איידס), לא עדכן את המתלוננות בדבר נשאותו ואף לא השתמש באמצעי מניעה תוך כדי ביצוע המעשים. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

כזכור, ששונקר נעצר בתחילת החודש בחשד לעבירות מין בנשים שהכיר ברשתות חברתיות תוך חשד להפצת איידס. החקירה נפתחה בעקבות שתי תלונות שהוגשו למשטרה על ידי נשים מדרום הארץ, לפיהן החשוד סיפק להן סמים וביצע בהן עבירות מין חמורות.

בשנת 2016 נידון ששונקר ל-57 חודשי מאסר במסגרת הסדר טיעון, על אותן עבירות. השופט שגזר את דינו, צחי עוזיאל, אמר אז בגזר הדין כי לצד חומרת המעשים, "יש להביא בחשבון את נטילת האחריות מצידו של הנאשם".