ראש הרכב השופטים בתיק זדורוב: "עניין השערה - לא שובר שוויון"

בבית המשפט המחוזי בנצרת הסתיים הדיון סביב סוגיית ממצא ה-DNA החדש, שלפיו שערה שנמצאה על גופת תאיר ראדה עשויה להתאים לא"ח. אשתו של זדורוב אמרה לפני הדיון: "כולי תקווה שבפרקליטות יודו בטעות"

זמן צפייה: 01:50

בית המשפט המחוזי בנצרת התכנס בצהריים (רביעי) לדיון דחוף שזומן לאחר סיום המשפט החוזר של רומן זדורוב בעקבות ממצא ה-DNA החדש, שלפיו מתוך 18 שערות שנמצאו על גופתה של תאיר ראדה, אחת מהן אינה שייכת לראדה ז"ל או לזדורוב ועשויה בין היתר להתאים לאדיר חבני, המוכר יותר כא"ח, בן זוגה לשעבר של אולה קרבצ'נקו (א"ק). ראש הרכב השופטים אשר קולה אמר: "כולנו מבינים שעניין השערה הוא לא שובר שוויון". השופטים קבעו בתום הדיון כי לוח הזמנים של המשפט יישאר כמתוכנן.

סנגורו של זדורוב ביקש להשלים את כל הבדיקות ואז לקיים דיון ולחקור את המומחים. ראש הרכב השופטים, השופט קולה, אמר: "אף אחד לא מונע ממך לממן את המשך הבדיקות. אם אתה רוצה מימון מהמדינה, זה סיפור אחר לגמרי. אם אתם רוצים להמשיך ולבדוק, אף אחד לא מונע מצוות ההגנה לעשות זאת".

אדיר חבני, המוכר כא''ח מפרשת תאיר ראדה
אדיר חבני, המוכר כא''ח מפרשת תאיר ראדה

השופט קולה הוסיף: "ההצעה של ההגנה היא להמשיך בתיק כרגיל, סיכומים וכדומה, ובמקביל להמשיך את הבדיקות. ככל שתהיה ראיית זהב נקבל אותו". נציג התביעה השיב: "כולנו כבר יודעים מה ערכה של הראיה הזאת. אנו סבורים שהערך של הראיה הוא מאוד מוגבל. כולנו מסכימים". השופט קולה ענה לו: "נכון, ברמה הכי תיאורטית שיש, אם יתברר שחלק מהשערות זה של זדורוב, זה לא ישפיע?". נציג התביעה ציין כי לא ניתן להגיש סיכומים לפני סוף הבדיקות והחקירה של המומחים.

בפרקליטות הבהירו כי ערכה הראייתי של ראיית השערה מוגבלת לטענתה. עם זאת, בפרקליטות ציינו כי חוות הדעת נלמדת וכי היא בוחנת אפשרות להתייעץ עם מומחים נוספים בעניין. כמו כן, ציינו כי הגעה לחקר האמת "היא הדבר היחיד שעומד לנגד עיני הפרקליטות" וכי אין לה התנגדות שההגנה תשוב ותביא מומחים מטעמה. המשטרה תעביר את הבדיקות מבית חולים רמב"ם למכון לרפואה משפטית כדי לבחון אותן.

אולגה זדורוב, אשתו של רומן, אמרה לפני הדיון: "התחושות הן בוודאי חיוביות וטובות. אנחנו מאוד שמחנו לקבל את הבשורה, שהנה עוד הוכחה, עוד משהו שלא קושר את רומן למקרה ומצביע דווקא על אנשים אחרים".

יו''ר הרכב השופטים במשפט זדורוב, השופט אשר קולה
יו''ר הרכב השופטים במשפט זדורוב, השופט אשר קולה | צילום: דיוויד כהן, פלאש 90

עוד היא אמרה כי "כולי תקווה שאולי, סוף סוף, בפרקליטות יודו בטעות ואנחנו ממש מקווים שכל הפרשה המטלטלת, האכזרית והקשה הזו – תסתיים". לדבריה: "עוד מוקדם להרים לחיים. אנחנו שומרים על איזון. עדיין לא מתלהבים משום דבר, אבל מרגישים שהסוף מתקרב ובעזרת השם יהיה בסדר".

על אולה קרבצ'נקו, שאותה האשימה ברצח על אף שהתיק נגדה נסגר מחוסר אשמה, אמרה אולגה: "זה לא תפקידי לחקור ולמשוך תביעה ממנה. אני רוצה להגיד שהראיות מדברות בעד עצמן. מי שצריך לטפל ולחקור את זה היא המשטרה ואני מאוד מקווה שזה מה שהם. יעשו בכל מדינה מתוקנת זה מה שהיו עושים".