ביטן הודיע שיוותר על בקשת החסינות: כתב אישום יוגש נגדו בקרוב

הח"כ הודיע ליועמ"ש כי אינו מתכוון לבקש חסינות מפני העמדה לדין. הפרקליטות צפויה להגיש את כתב האישום נגדו בימים הקרובים. עורכי דינו: "בתום ההליך המשפטי יוכרע שלא נפל כל פסול במעשיו"

Eqzgls

חבר הכנסת דוד ביטן הודיע היום (חמישי) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי אינו מתכוון להגיש בקשה לחסינות מפני העמדה לדין. על כן, הפרקליטות צפויה להגיש נגדו פיזית כתב אישום כבר בימים הקרובים. עורכי דינו של חבר הכנסת מסרו כי "ביטן החליט להתמודד עם האישומים בבית המשפט, תוך ביטחון מלא כי בתום ההליך המשפטי יוכרע שלא נפל כל פסול במעשיו וששמו ינוקה מכל רבב".

בחודש שעבר הודיע מנדלבליט לביטן כי הוגש נגדו כתב אישום בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים במסגרת "תיק 1803". ביטן מואשם בלקיחת שוחד בסכום כולל של 715 אלף שקלים בשבע פרשות שונות, וכאמור בעבירות הפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס, אותן ביצע לכאורה במסגרת תפקידיו בעיריית ראשון לציון ובמהלך כהונתו כח"כ וכיו"ר הקואליציה.

הודעת הפרקליטות באה בתום שש שנים של חקירה שכללה אלפי נחקרים ועדויות. על העבירות הללו, עלול ביטן להיכנס בסופו של דבר לבית הסוהר. גורמים פנימיים העריכו הערב כי הפרקליטות אכן תבקש עונש מאסר. במסגרת הפרשה, הוחלט על העמדתם לדין של תשעה נאשמים נוספים, בהם גם כדורגלן העבר חיים רביבו.

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

על פי כתב האישום, בין השנים 2017-2011 לקח ביטן טובות הנאה ממספר יזמים ובעלי אינטרסים, בסכום כולל של מאות אלפי שקלים. בתמורה לטובות ההנאה, הוא פעל לקידום אינטרסים של אותם גורמים, במסגרת תפקידיו הציבוריים, "תוך ניצול מעמדו, קשריו והשפעתו בשלטון המקומי ובמשרדי הממשלה", לשון ההודעה.

באחת הדוגמאות המובאות בכתב האישום, נכתב כי ביטן לקח טובות הנאה כספיות מאדם ששמו אינו מפורט, ובתמורה - קידם שלושה פרויקטים נדל"ניים שבהם היה מעורב. את השוחד, כך נטען, קיבל בכמה הזדמנויות שונות על פני שנים רבות, כאשר חלקן הוסוו באמצעות חשבוניות.

דוגמה נוספת שהובאה בכתב האישום מפרטת כי בין השנים 2015-2013 לקח ביטן טובות הנאה כספיות מחברת דניה סיבוס בע"מ, בסך של 336,300 שקלים - בתמורה לקידום תוכנית להקמת תחנת דלק על כביש 431. גם הפעם, טובות ההנאה הכספיות הוסוו באמצעות חשבוניות.

במקרה אחר, שאירע כבר ב-2017, קיבל ביטן טובות הנאה כספיות בסך של 23,400 שקלים מיצחק ג'דע, הבעלים ומנהלה של חברת משרהיט בע"מ, העוסקת ביבוא וייצור של ריהוט משרדי. בתמורה לסכום זה, קידם חבר הכנסת בניית מלון בשכונת עיר ימים בנתניה.