"קיבל מאות אלפי שקלים": ביטן מואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים

היועמ"ש הודיע לח"כ על הגשת כתב אישום נגדו, בגין קבלת טובות הנאה בסכום כולל של 715 אלף שקלים, בשבע פרשות שונות - גם בזמן היותו חבר כנסת. "ניצל את מעמדו וקשריו" • פרסום ראשון

זמן צפייה: 00:59

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע הערב (שלישי) לחבר הכנסת דוד ביטן כי הוגש נגדו כתב אישום בגין בשוחד, מרמה והפרת אמונים במסגרת "תיק 1803" -  כך פורסם לראשונה בחדשות 13. ביטן מואשם בלקיחת שוחד בסכום כולל של 715,000 שקלים בשבע פרשות שונות, וכאמור בעבירות הפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס, אותן ביצע לכאורה במסגרת תפקידיו בעיריית ראשון לציון ובמהלך כהונתו כח"כ וכיו"ר הקואליציה.

הודעת הפרקליטות באה בתום 6 שנים של חקירה שכללה אלפי נחקרים ועדויות. על העבירות הללו, עלול ביטן להיכנס בסופו של דבר לבית הסוהר. גורמים פנימיים העריכו הערב כי הפרקליטות אכן תבקש עונש מאסר. עם זאת, בהתאם ל"חוק חסינות חברי הכנסת", יוכל ביטן לבקש חסינות מפני העמדתו לדין פלילי. במסגרת הפרשה, הוחלט על העמדתם לדין של תשעה נאשמים נוספים, בהם גם כדורגלן העבר חיים רביבו.

לכתבות נוספות בנושא >> 

גורמים בפרקליטות: הראיות נגד ביטן חזקות – סיכוי גדול שיואשם

היועמ"ש החליט: ביטן יועמד לדין בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים

מסתמן: ח"כ ביטן יואשם בימים הקרובים בשוחד כפוף לשימוע

יו''ר הקואליציה, ח''כ דוד ביטן, בריאיון ב''המטה המרכזי''
ח''כ דוד ביטן, בריאיון ב''המטה המרכזי''

על פי כתב האישום, בין השנים 2017-2011 לקח ביטן טובות הנאה ממספר יזמים ובעלי אינטרסים, בסכום כולל של מאות אלפי שקלים. בתמורה לטובות ההנאה, הוא פעל לקידום אינטרסים של אותם גורמים, במסגרת תפקידיו הציבוריים, "תוך ניצול מעמדו, קשריו והשפעתו בשלטון המקומי ובמשרדי הממשלה", לשון ההודעה.

באחת הדוגמאות המובאות בכתב האישום, נכתב כי ביטן לקח טובות הנאה כספיות מאדם ששמו אינו מפורט, ובתמורה - קידם שלושה פרויקטים נדל"ניים שבהם היה מעורב. את השוחד, כך נטען, קיבל בכמה הזדמנויות שונות על פני שנים רבות, כאשר חלקן הוסוו באמצעות חשבוניות.

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

דוגמה נוספת שהובאה בכתב האישום מפרטת כי בין השנים 2015-2013 לקח ביטן טובות הנאה כספיות מחברת דניה סיבוס בע"מ, בסך של 336,300 שקלים - בתמורה לקידום תוכנית להקמת תחנת דלק על כביש 431. גם הפעם, טובות ההנאה הכספיות הוסוו באמצעות חשבוניות.

במקרה אחר, שאירע כבר ב-2017, קיבל ביטן טובות הנאה כספיות בסך של 23,400 שקלים מיצחק ג'דע, הבעלים ומנהלה של חברת משרהיט בע"מ, העוסקת ביבוא וייצור של ריהוט משרדי. בתמורה לסכום זה, קידם חבר הכנסת בניית מלון בשכונת עיר ימים בנתניה.

Eqzgls
דוד ביטן

עורכי הדין דרור מתתיהו, שרון כהנא ואפרים דמרי, מסרו בשם ח"כ דוד ביטן: "היועץ המשפטי לממשלה קיבל חלק מטענותינו וביצע מספר שינויים בכתב החשדות בעקבות השימוע. האישומים המופיעים בכתב האישום יוכרעו על ידי בית המשפט לאחר שייחשף לכלל הראיות והטענות כבדות המשקל שבאמתחתנו. ביטן סמוך ובטוח כי בתום ההליך המשפטי, בית המשפט יגיע למסקנה המתבקשת שלא נפל כל פגם או פסול במעשיו וינקה אותו מכל רבב".