בית המשפט דחה את עתירת הפרקליטות - ניסו שחם ישוחרר

בית המשפט המחוזי דחה את עתירת פרקליטות המדינה נגד ההחלטה של ועדת השחרורים לשחרר מוקדם את מפקד מחוז ירושלים לשעבר. במידה והפרקליטות לא תערער לעליון, שחם צפוי להשתחרר בימים הקרובים

זמן צפייה: 00:56

בית המשפט המחוזי בנצרת דחה היום (חמישי) ברוב דעות את עתירת פרקליטות המדינה נגד ההחלטה של ועדת השחרורים לשחרר מוקדם את ניסו שחם. במידה והפרקליטות לא תערער לבית המשפט העליון, שחם צפוי להשתחרר בימים הקרובים. יחד עם זאת, בית המשפט אישר את בקשת הפרקליטות לעיכוב ביצוע של 48 שעות.

בחודש שעבר, ועדת השחרורים אישרה שחרור מוקדם לניסו שחם, קצין משטרה ומפקד מחוז ירושלים בין השנים 2011 עד ל-2012 שהורשע בהטרדה מינית, מרמה והפרת אמונים.

ניסו שחם נכנס לבית הסוהר, מרץ 2022
ניסו שחם נכנס לבית הסוהר, מרץ 2022 | צילום: באסל עווידאת, פלאש90

באפריל 2018 הורשע שחם בעבירה של מעשה מגונה, אך זוכה משאר העבירות. הפרקליטות ערערה על ההחלטה וכעבור כשנה וחצי הפך בית המשפט המחוזי בתל אביב את ההחלטה והרשיע אותו גם בעבירות של הטרדה מינית, מרמה והפרת אמונים. המעשה המגונה בגינו שחם הורשע הוא נשיקה, במהלך שהות ברכב עם שוטרת אחרת. לצד ההרשעה, השופט ביקר בחריפות את ההתנהלות של המחלקה לחקירות שוטרים בתיק.

שחם הואשם במרמה והפרת אמונים, מעשים מגונים והטרדה מינית של שמונה שוטרות. על פי כתב האישום, שחם נהג לקיים יחסי מין עם שוטרות שהיו תחת פיקודו. המחלקה לחקירות שוטרים טענה כי שחם ניהל קשרים עם שוטרות זוטרות בכל תפקיד אותו מילא במשטרה. לעתים המפגשים המיניים התקיימו ברכב, לעתים במשרדו או בתחנות משטרה, ואפילו בבית אמו.

במהלך המשפט הודה שחם בקיום יחסי מין עם שוטרות שהיו תחת פיקודו, אך טען שהמעשים נעשו בהסכמה ולא השפיעו על החלטותיו. הפרשה התפוצצה לראשונה בשנת 2013. שנה קודם לכן, באוגוסט 2012 התפטר שחם מתפקידו כמפקד מחוז ירושלים, ובאוקטובר 2013 פוטר סופית מהמשטרה על ידי השר לביטחון פנים דאז יצחק אהרונוביץ' בהמלצת המפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו.