מתלוננת נגד "הקצין המצלם" התפרצה לעברו: "פח אשפה, אלוהים רואה הכול"

כעשר מנפגעותיו של סא"ל דן שרוני, שצפוי להודות בעשרות עבירות מין חמורות לאחר שצילם חיילות בעירום ללא ידיעתן, הגיעו לדיון בבית הדין הצבאי. הרמטכ"ל כוכבי טרם אישר סופית את כוונתו לשלול משרוני את הפנסיה הצבאית. הצגת הסדר הטיעון נדחתה בכשבועיים, זאת על מנת לאפשר למתלוננת להציג את עמדתן

זמן צפייה: 04:02

הסדר הטיעון של סא"ל דן שרוני, המואשם שצילם בסתר חיילות, היה אמור להיות מוגש הבוקר (ראשון) לבית הדין הצבאי "נווה צדק" שבבית ליד. אלא שהצגת הסדר הטיעון לבית המשפט נדחתה לעוד כשבועיים, זאת על מנת לאפשר למתלוננות להביע את עמדתן. כעשר חיילות המתנגדות לעסקת הטיעון של שרוני הגיעו לדיון כדי להשמיע את דברן. אחת מהן התפרצה לעברו: "אלוהים רואה הכול. חתיכת זבל. מה יש לו כבר להגיד? פח אשפה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2207241246' autoplay='0' credit='' desc='מיקה סברסקי, אחת המתלוננות נגד דן שרוני' poster='' kid='1_4sn37vph' duration='']

אחת הנפגעות של שרוני אמרה לנשיאת בית הדין אל"מ טלי פריד: "מרגישות שאת לטובתו". הנשיאה השיבה לה: "אני פועלת ברגישות". מיקה סברסקי, אחת המתלוננות, אמרה בתום הדיון: "אנחנו ממש מקוות שהקול שלנו ישמע וייקחו אותנו בחשבון כי כל מה שנשמע כאן זה רק כבוד הנאשם ולהציל את הנאשם".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2207241254' autoplay='0' credit='' desc='מור לוי, אחת המלוננות נגד דן שרוני' poster='' kid='1_5zs9qoln' duration='']

במסגרת הסדר הטיעון, צפוי שרוני להודות בכ-70 עבירות חמורות של מעשים מגונים, פגיעה בפרטיות, חדירה לחומר מחשב ועבירות נוספות. בכפוף לאישורו של בית הדין המיוחד, שרוני יורד לדרגת טוראי וישלם פיצוי כספי לנפגעות העבירה בסך כולל של כרבע מיליון שקלים. התביעה דורשת עונש מאסר בפועל בן כמה שנים, שיבטא את חומרת מעשיו. המתלוננות נגד שרוני פתחו במיזם מימון המונים, על מנת לעתור לבג"ץ נגד ההסכם.

הקצין דן שרוני, החשוד שצילם את חיילותיו בסתר
סא''ל דן שרוני, הנאשם שצילם את חיילותיו בסתר

הסדר הטיעון אינו כולל הסכמה לעניין תשלום קצבת הפרישה. החלטה בנוגע לתשלום קצבת פרישה לשרוני תתקבל על ידי הרמטכ"ל, שצפוי להחליט לשלול ממנו את הקצבה, ובאישור שר הביטחון, במועד הרלוונטי. עמדת הרמטכ"ל היא שבמקרה מסוג זה, יש לשלול מהנאשם את הזכות לגימלה בשל מעשיו החמורים. לצד זאת, בדומה למקרים קודמים יוכלו בני משפחתו הגרעינית של שרוני לבקש גימלת חסד, שתשולם להם בלבד, ובאופן ישיר, מבלי שהנאשם יזכה לקבלה.

לאחר ההודאה במעשים ונטילת אחריות מלאה עליהם, ביקשו הצדדים כי בית הדין יפנה את שרוני לגורמים המוסמכים שיערכו תסקיר מעצר, שיכלול הערכת מסוכנות מינית ובחינת אפשרויות שיקום ומסגרות טיפוליות. לאחר קבלת התסקיר, ובכפוף לכתוב בו, יידון בית הדין הצבאי בבקשת שרוני, העצור חודשים, להשתחרר לחלופת מעצר, כלומר מעצר בית או שחרור בתנאי. שירותו הצבאי של שרוני יופסק מיידית. כמו כן הצדדים יבקשו כי הטיעונים לעונש בפני בית הדין הצבאי יישמעו לאחר סיום שירותו, ובית הדין ידון ויחליט בבקשה זו.