מתלוננות דן שרוני: חוששות שהעונש לא ישקף את חומרת המעשים

סא"ל דן שרוני, שמואשם שצילם בסתר חיילות בחדרן בבסיס שבו פיקד, ביקש מבית המשפט להשתחרר למעצר בית, זאת לאחר שהתנגד לעבור מכלא צבאי לבית סוהר אזרחי. המתלוננות: "לא מפחדות ללכת למשפט"

זמן צפייה: 02:31

עסקת הטיעון של סא"ל דן שרוני, הקצין שמואשם שצילם בסתר חיילות בחדרן, ממשיכה לעורר סערה גם היום (חמישי), כאשר שרוני ביקש מבית המשפט להשתחרר למעצר בית, ואף שוקל לחזור בו מהסדר הטיעון עליו היה אמור לחתום. שרוני נמצא במעצר מאז דצמבר ומתנהל מולו הליך בבית המשפט הצבאי.

בשבועות האחרונים נפגשה הפרקליטה הצבאית הראשית, האלוף יפעת תומר ירושלמי, עם המתלוננות בפרשת שרוני, כדי לשמוע מהן ולהסביר להן על הסדר הטיעון ועל התהליך המשפטי כנגדו. המתלוננות הגישו בקשה להעביר את שרוני מכלא צבאי לבית סוהר אזרחי, שם הוא יוכל להשתלב בתוכנית שיקומית. שרוני הגיש עתירה לבית המשפט כנגד מעבר זה, וכאמור כעת הוא מבקש להשתחרר למעצר בית.

סא''ל דן שרוני
סא''ל דן שרוני | צילום: פלאש 90

במסגרת הסדר הטיעון שרוני יודה באשמה על עשרות סעיפים המיוחסים לו, בין היתר בגין עבירות מין ופגיעה בפרטיות, אך הטיעונים לעונש יתקיימו רק בעוד שנתיים, וכך משפחתו תוכל לממש את כספי הפנסיה הצבאית שלו.

המתלוננות, שממשיכות לנהל מיזם מימון המונים על מנת לעתור לבג"ץ נגד ההסכם, מעידות כי הן לא חוששות להגיע למשפט מלא, גם אם יימשך שנתיים: "לא עשינו שום דבר, אנחנו לא צריכות לפחד לעמוד מולו".

המתלוננות נגד שרוני חוששות מהתקדים שנוצר הבוקר, בעקבות שחרורו המוקדם של ניצב ניסו שחם, מפקד מחוז ירושלים לשעבר שהואשם במרמה והפרת אמונים, מעשים מגונים והטרדה מינית של שמונה שוטרות. לטענת המתלוננות, ייתכן כי לאחר שנתיים של דיונים, העונש שיקבל סא"ל שרוני לא ישקף את חומרת מעשיו.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1808222031' autoplay='0' credit='' desc='הדיווח על שחרור מוקדם לניסו שחם' poster='' kid='1_htwfpfux' duration='']

בתוך כך, הבוקר דחה בית המשפט המחוזי בנצרת את ערעור הפרקליטות על שחרורו המוקדם של ניצב ניסו שחם. שחם ריצה מחצית מתקופת מאסרו, חמישה חודשים בלבד, ובחודש שעבר אישרה ועדת השחרורים את שחרורו המוקדם. שחרורו התאפשר לאחר שלקח אחריות על מעשיו והשלים תכנית שיקום.

אלא שעמדת שופט המיעוט שהיה נגד השחרור המוקדם אמר כי מדובר במניפולטור. כמו כן, מדובר בתוכנית שיקום פרטית כי הוא לא לקח אחריות על מעשיו. עורכת דינו של שחם, חן מאירי, אמרה כי דעת המיעוט ניסתה להרחיב את הדעה למחוזות דמיוניים.

אביעד גליקמן השתתף בהכנת הידיעה