"במקומות הכי אינטימיים": קרובת משפחתו של הקצין המצלם גילתה שגם היא תועדה

דן שרוני חשוד כי צילם עשרות חיילות בסתר, אך כעת נחשף בחדשות 13 כי אחת הנפגעות שייכת למעגל קרוב הרבה יותר. רק כשהתיישבה בחדר החקירות מול הסרטונים, הבינה שגם היא קורבן בפרשה. "היו לי סיוטים שאני אפגוש אותו"

זמן צפייה: 05:12

כבר שלושה שבועות שסא"ל דן שרוני עצור, לאחר שעל פי החשד עשרות חיילות תועדו על ידיו, רובן שירתו תחת פיקודו. הערב (שני) במהדורה המרכזית חשפנו את העדות של שירה (שם בדוי), קרובת משפחתו, הראשונה שגולשת מתחומי הצבא ומגיעה למעגל הקרוב ביותר אליו.

שירה קרובה מאוד לשרוני ולמשפחתו, מכירה אותו היטב - או לפחות חשבה שהיא מכירה אותו. אפשר להגיד ששירה הייתה בת בית בביתו של שרוני, בעיקר כשהייתה חיילת. "זה לא בן אדם זר, זה לא מפקד בצבא", סיפרה שירה, "זה משפחה שהייתה לתקופה ארוכה מרכז חיי, ואני מגלה שאמון זה לא משהו שהיה שם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בכיר בחמאס: "בוחנים אופציות להסלמה מול ישראל"

בית מלאכה הפך למחרטה של כסף: ארבעה נעצרו בחשד לזיוף מטבעות

חפץ: "עזבתי את הלשכה כי הבנתי שרה"מ לא כשיר לקבל החלטות בענייני ביטחון"

שירה (שם בדוי), קרובת משפחתו של הקצין דן שרוני, שחשפה שגם אותה הוא צילם
שירה (שם בדוי), קרובת משפחתו של הקצין דן שרוני, שחשפה שגם אותה הוא צילם

"כמו כל עם ישראל, אני מגלה לראשונה שמדובר בדן", העידה בפנינו, "כחלק ממשפחה את לעולם לא חושבת שזה יכול להיות כל כך קרוב, ולא האמנתי שיש לזה קשר אליי. בלילה הייתי בסיוטים שהדבר הזה פוגש אותי, ולאחר כמה שעות אני מקבלת טלפון ממצ"ח שקיימים חומרים עליי. מהבוקר עד הערב, המשפט היחיד שרץ בראש שלי זה שאני לא מאמינה".

שרוני למעשה רישת לכאורה גם את ביתו במצלמות, שתיעדו בין היתר את שירה. רק כשהתיישבה בחדר החקירות מול הסרטונים שתיעדו אותה, הבינה שירה שגם היא הייתה קורבן בפרשה. "נחשפתי לתיעודים אינטימיים שלי", סיפרה, "ברגעים שאני לעצמי היה לי קשה לראות את עצמי, בתוך הבית שלו, במקומות הכי אינטימיים זה התרחש".

"כשאני נמצאת במקלחת והדלת סגורה", תיארה את הסיטואציות בהן צולמה, "ואני מרגישה ביטחון שאני כאילו בבית הפרטי שלי מתקלחת ויכולה להרגיש מאוד בנוח. איפה מי שאני מכירה? איפה האדם שגונן עליי, שהיה איתי, שייעץ לי, שליווה אותי, זה משנה הכל".

דן שרוני בבית המשפט
דן שרוני בבית המשפט

שירה התלבטה אם להתראיין. "לא קל לי לשבת בכיסא הזה היום", היא אמרה, "מדובר במשפחה יקרה לי מאוד ותמיד היא תהיה יקרה לי. למרות הקרבה, אלה דברים שחייבים להיאמר ואלה דברים שחייבים להבין עד כמה הם קיצוניים, עד כמה ההתנהגות הזו קיצונית, עד כדי שהיא לא הייתה במקום העבודה, היא הייתה בבית, במקום הפרטי שלו, במקום שחשבתי שהוא המקום הפרטי שלי".

שירה עקבה אחרי הכתבות, הפרסומים והעדויות של החיילות, והרגישה שהיא חייבת לחזק אותן, לתת להן גיבוי ולהתייצב לצידן מול האיש שידע להגיע הכי קרוב, לנצל את האמון שנתנו בו, ולפגוע בהן שוב ושוב ללא ידיעתן. "מדובר פה בלא מעט חיילות, ילדות, שכרגע יוצאות אל העולם ללא ביטחון", אמרה, "הוא פירק אותן וצילק אותן לכל החיים. אני מקווה שכל אחת מאיתנו תהיה מספיק חזקה כדי להתמודד עם השדים האלה".