אישום: זרעו הרס בבית קפה בשל היותו בבעלות פלסטינית

שני צעירים מאלון מורה ומירושלים נאשמים בגרימת נזק בזדון מתוך מניע גזעני בבית קפה בכפר חווארה. לפי האישום, הם נכנסו לבית הקפה חמושים במוטות ברזל וגרמו לנזק רב במקום

זמן צפייה: 00:28

כתב אישום הוגש היום (שלישי) נגד יהודה סביר, בן 29 מאלון מורה, והלל סטף, בן 22 מירושלים, בגין גרימת נזק בזדון מתוך מניע גזעני או עוינות כלפי ציבור, לאחר שהנאשמים, יחד עם שניים נוספים, זרעו הרס בבית קפה בכפר חווראה רק בשל היותו בבעלות פלסטינית.

לפי האישום, עולה כי במהלך מאי נסעו הנאשמים עם שניים נוספים בכביש המוביל לישוב יצהר, ועובר בין היתר בכפר חווארה. במהלך הנסיעה סבר אחד הנוסעים ברכב כי אדם שזהותו אינה ידועה ביצע תנועת אצבע משולשת לעברו. בתגובה, החליטו ארבעת נוסעי הרכב לפגוע ברכושם של פלסטינים.

לאור כך, עצר סביר את רכבו בסמוך לבית קפה בכפר חווארה, אז ירדו סטף ושני הנוסעים הנוספים מהרכב, ובעודם חמושים במוטות ברזל, נכנסו באופן מאיים ותוך זריעת פחד ובהלה לבית הקפה, הניסו את יושביו לחדר פנימי וגרמו לנזק רב למקום. לאחר האירוע נכנסו השלושה לרכבו של סביר, שהמתין להם, ונסעו מהמקום.

במקביל, הוגשה בקשת מעצר עד תום ההליכים, במסגרתה ציינה עו"ד קרת, שהגישה את כתב האישום, כי "מעשה המשיבים עולה כדי בריונות של ממש, ועל כן מצביע על מסוכנותם הרבה, קל וחומר שעה שהמעשה בוצע ממניע גזעני וכוון כלפי עסק תמים, אך בשל היותו בבעלות פלסטינית".