עורכת דין יצאה למסע איומים: "אתקע לך את העיניים" | האזינו

עורכת דין ממרכז הארץ, ששמה אסור בפרסום, מואשמת במאות שיחות הטרדה, איומים והטרדות מיניות כלפי כמה מעורכי הדין הבכירים בישראל. בין השאר איימה: "המוח שלך יהיה מעוך, הילדים שלך בסכנה". אחת מקורבנותיה: "רעדתי לגמרי". האזינו להקלטות

זמן צפייה: 00:56

יחידת התביעות של משטרת ישראל הגישה כתב אישום בשבוע שעבר נגד עורכת דין ממרכז הארץ בגין הטרדות, איומים והטרדות מיניות כלפי כמה מעורכי הדין הבכירים בישראל. אלפי שיחות טלפון מטרידות והודעות איומים על פני חודשים, בין היתר הטרדות מיניות, איומים על חייהם וקללות איומות, אלו רק חלק ממסע האימים שעברו עו"ד יעל סנאי, עו"ד אורית חיון וכמה פליליסטים נוספים מצד הנאשמת, ששמה אסור בפרסום, ושביצעה לא פחות מ-800 שיחות כאלו. לידי חדשות 13 הגיעו חלק מההקלטות, שחלקן קשות להאזנה. האזינו להקלטות בתחילת הידיעה.

"זה התחיל כשיום אחד היא התקשרה אלי למשרד, היא רצתה להתייעץ איתי, ראיתי שזה לא התחום שלי אז אמרתי לה שלא אוכל לעזור", סיפרה עו"ד חיון לחדשות 13. "ואז התחיל מסע של הודעות הזויות ומאיימות. היא התקשרה כל כך הרבה פעמים שלא יכולתי לתפקד עם הנייד שלי".

ההטרדות הפכו לאיומים, ובחודש מאי האחרון אורית קיבלה מהנאשמת את ההודעה הבאה: "אני אדאג לשרוף אותך ואת המשרד שלך, בגללך קטעו לסבא שלי את הרגליים. היא כתבה בפייסבוק 'אורית חיון ראי הוזהרת, הילדים שלך בסכנה'".

בשלב הזה הגישה חיון תלונה והוצא נגד הנאשמת צו למניעת הטרדה מאיימת. בשבועיים האחרונים של חודש פברואר השנה, קיבלה עו״ד חיון לא פחות מ-450 שיחות מאיימות, גם בעלות אופי מיני. כחודש אחר כך, על פי כתב האישום, הנאשמת ביצעה 329 שיחות מטרידות לעורך דין אחר, בכיר גם הוא בתחום הפלילי.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-and-justice-part-2206221520' autoplay='0' credit='' desc='עורכת הדין אורית חיון שהייתה בין סופגי האיומים' poster='' kid='1_aogzs8ki' duration='']

חיון הבינה שהיא לא לבד בסיפור, לאחר שלא פחות מ-15 עורכי דין מהבכירים בתחום הפלילי, גם חוו את ההטרדות והאיומים מצד הנאשמת. "פתאום קיבלתי כל מיני טלפונים מעורכי הדין והבנתי שאני לא לבד בסיפור הזה", מספרת חיון. "אני לא מכירה את האישה הזאת ולא מבינה איך היא הגיעה אלי בכלל. אני פשוט לא מאמינה שהאישה הזאת עורכת דין, השפה שלה, האיומים שלה, ההטרדות שלה. היא בעצם מאשימה אותי שהייתי נוכחת בזמן שרצחו את סבא וסבתא שלה. כמובן שאין לי מושג מה היא רוצה. היא יכולה לעשות דברים איומים בגלל רישיון עריכת הדין שלה, וזה משהו שצריכים לעצור". בין השאר אמרה הנאשמת לחיון: "תעני יא רוצחת. אני אתקע לך את העיניים בדיוק במקום הנכון". היא השתמשה גם במילות גנאי.

גם עו״ד יעל סנאי עברה את מה שחיון מתארת. "הנאשמת שלחה לי מייל שאבא שלי פגע לה בפרטיות ושאני אקח אחריות על מעלליו אם לא היא תתבע אותי. בחרתי להתעלם, ואז היא התקשרה ואיימה עלי, קרוב ל-170 שיחות ביום. הגשתי תלונה והגשתי בקשה לצו מניעת הטרדות והיא הפרה לא פעם את הצו", כך עו"ד סנאי.

כמו לחיון, גם כאן הסיפור דומה, הנאשמת איימה על חיי ילדיה של סנאי כמו גם על חיי אביה. "היא איימה על הילדים שלי, אמרה שהיא בדרך אלי ובדרך לאבא. באותם ימים זה היה פחד מוות, חששתי לילדים שלי, לאבא שלי, לא הבנתי מאיפה זה נפל עליי, היא שיתקה אותי לגמרי. אני זוכרת שלקחתי את הבן של לחוג ג'ודו והיא התחילה להתקשר אלי, לא ידעתי מה לעשות, רעדתי לגמרי. בשל העובדה שהיא עורכת דין, הייתה בעיה לעצור אותה, אז זה היה צריך להגיע מדרגה גבוהה במשטרה".

עו"ד ירוסלב מץ שמייצג את הנאשמת מטעם הסניגוריה הציבורית: "בטרם נוכל להבין את טיבו של האירוע, יש לחכות לבחינה של הרקע ומצבה הרגשי של הלקוחה שלנו שנמצאת בבדיקה כרגע לבקשתנו. נראה כי התמונה תתבהר רק לאחר מכן ואז נגיב בצורה מסודרת בבית המשפט".