מיזם הונאה בינלאומי: 5 חשודים שהונו משקיעים ב-120 מיליון שקל

החמישה, בהם בנו של רמטכ"ל לשעבר, נעצרו בחשד שיצרו מצג שווא מול משקיעים בארץ ובחו"ל בדבר טכנולוגיה חדשנית ופורשת דרך שלטענתם "תשנה את העולם". החשודים העבירו את הכספים לחשבונות בנק שונים, הלבינו אותם והשתמשו בהם לצרכיהם הפרטיים

.אזיקים - אילוסטרציה
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 עצרה הבוקר (שני) חמישה חשודים בחשד שהונו עשרות משקיעים בארץ ובחו"ל בהיקף של 120 מיליון שקלים. בין העצורים נמצא גם בנו של רמטכ"ל לשעבר.

במהלך החקירה נאספו ראיות לכאורה לביצוען של עבירות הלבנת הון, עבירות מס קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות על חוק מע"מ, עבירות על חוק חדלות פירעון ושיבוש הליכי חקירה.

מדובר בחקירה סמויה שניהלו חוקרי יאח"ה במשך יותר משנה, בשיתוף כונס הנכסים הרשמי, פקיד שומה חקירות ת"א ברשות המסים, הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי של פרקליטות מיסוי וכלכלה ת"א. היום, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, פשטו שוטרים על בתיהם של החשודים, עצרו אותם, ביצעו חיפושים ואספו ראיות.

לפי החשד, החמישה יצרו מצג שווא מול המשקיעים בדבר טכנולוגיה חדשנית ופורצת דרך ואף הגדירו אותה "טכנולוגיה שתשנה עולם". בנוסף, הם טענו כי היא מצויה בשלבים מתקדמים של פיתוח ועם פוטנציאל מכירות ותשואה של רווחים גדולים.

באמצעות חברות קש שהקימו החשודים, בארץ ובחו"ל, הם העבירו לפי החשד את כספי המשקיעים לחשבונות בנק שונים, הלבינו אותם ועשו בהם שימוש לצרכיהם הפרטיים. החשודים צפויים להיות מובאים להארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון.