פרסום ראשון: משטרת קפריסין פתחה בחקירה נגד הצעירים הישראלים

דובר המשטרה המקומית אישר כי הם חוקרים צילום סרטוני מין ללא אישור והפצתם על ידי כמה מהנערים שנעצרו בפרשה וכי בכוונתם לזמנם לחקירה. העבירה, לפי החוק במדינה, דינה עד 5 שנות מאסר

זמן צפייה: 01:50

התפתחות מפתיעה בפרשת המין בקפריסין: דובר משטרת קפריסין אישר הערב (חמישי) כי נפתחה חקירה משטרתית בחשד לצילום סרטוני מין של התיירת הבריטית ללא אישורה והפצתם על ידי כמה מהנערים הישראלים שנעצרו במסגרת הפרשה, וכי בכוונתם לזמן אותם לחקירה.

החוק בקפריסין לא שונה בהרבה מהחוק הישראלי – צילום והפצת סרטון בעל תוכן מיני היא עבירה שדינה עד 5 שנות מאסר.

עד עכשיו לא נפתחה חקירה נגד הנערים בכל הקשור לצילום הסרטונים, זאת מאחר שלטענת המשטרה לא הוגשה תלונה על כך – שהרי הם טיפלו בתלונה על אונס שהוגשה על ידי התיירת הבריטית ובחזרתה מהתלונה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

פרשת המין בקפריסין: כתב אישום הוגש נגד הצעירה הבריטית

"נהרסה החופשה": הנערים מקפריסין תובעים פיצויים מחברות הביטוח

המתלוננת הבריטית שינתה גרסתה; "כל החשודים ישוחררו היום"

הצעירה הבריטית מובאת לדיון בעניינה
הצעירה הבריטית מובאת לדיון בעניינה

ביום שלישי הוגש כתב אישום נגד הצעירה הבריטית, שהודתה כי שיקרה שנאנסה על ידי 12 נערים ישראלים, בגין פגיעה ברגשות הציבור ושיבוש הליכי משפט. השופטת בדיון אמרה כי "בשל שקריה של הצעירה, 12 צעירים נעצרו לשווא ויש לכך השפעה קשה על עתידם של הצעירים - שחוו טראומה". אם בת ה-19 תורשע, היא צפויה להישלח לעד שנת מאסר וכן קנס בסך 1,750 אירו.

ביום ראשון שבעת הנערים שהיו עצורים בקפריסין בחשד לאונס קבוצתי, שוחררו ממעצר. הנער שהיה החשוד המרכזי בפרשה, אמר לאחר שחרורו כי "הצילום היה בהסכמה".

אחד הנערים ששוחררו אמר כי "עד שלא אדרוך בארץ ישראל לא אעכל את זה שאני באמת משוחרר. זה נס גלוי, הקערה נהפכה על פיה". עוד הוסיף הנער כי "עברתי ימים קשים, אינטנסיביים. היה לנו קשה מבחינת האוכל, הצרכים, כל דבר. הייתי צריך להילחם. אני שמח שהצדק יצא לאור. האמנתי שנצא זכאים, אבל לא האמנתי שבכזו מהירות. אני אעשה שינויים בחיים שלי".

אחד מהנערים ששוחרר
אחד מהנערים ששוחרר | צילום: חדשות 13

ביום ראשון, כאמור, היו אינדיקציות לכך שיש סתירות בגרסתה של המתלוננת. בין היתר, עלה כי במהלך חקירתה תיארה המתלוננת באופן לא קוהרנטי את מהלך האירועים - דבר שהוביל את חוקרי המשטרה לפקפק בגרסתה.

ראש עיריית אייה נאפה ואניס קורוסוס ציין כי "ננקוט פעולות חוקיות נגד כל מי שעזר לקדם את השקר הזה, כולל הנערה שמסרה את ההצהרה הבדויה". עוד הוסיף כי בעירייה מתכננים לאשר בימים הקרובים את התקנתן של מצלמות אבטחה ברחבי העיר: "תיירים לא צריכים רק להיות בטוחים אלא גם להרגיש בטוחים". הריאיון המלא ישודר הערב ב"לפני החדשות".