פרשת המין בקפריסין: הצעירה הבריטית נידונה ל-4 חודשים על תנאי

הצעירה, שהורשעה שבדתה תלונה על אונס מצד צעירים ישראלים, תשוחרר היום לביתה לאחר שנגזרו עליה ארבעה חודשי מאסר על תנאי לשלוש שנים. כ-50 ישראלים הגיעו לביהמ"ש כדי להפגין למענה

זמן צפייה: 03:32

הצעירה הבריטית, שהורשעה כי בדתה תלונה על אונס מצד צעירים ישראלים, תשוחרר היום (שלישי) לביתה, לאחר שבית המשפט בקפריסין גזר עליה ארבעה חודשי מאסר על תנאי לשלוש שנים וקנס על סך 140 אירו.

עורכי הדין של הבריטית אמרו שיגישו ערעור על גזר הדין בבית המשפט העליון של קפריסין ובוועדה הבין-לאומית לזכויות האדם בהאג.

כחמישים ישראלים וישראליות הגיעו אתמול לאיה נאפה כדי לתמוך בה, והפגינו מחוץ לביהמ"ש עם פעילות מארגוני נשים מקומיים.

הפגנת תמיכה בצעירה הבריטית מחוץ לבית המשפט בקפריסין
הפגנת תמיכה בצעירה הבריטית מחוץ לבית המשפט בקפריסין | צילום: ברכה ברד עמותת כולן

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיווח: נשיא קפריסין יחון הנערה הבריטית שהורשעה בבדיית האונס

"אחותנו את": ישראלים יטוסו לתמוך בצעירה מפרשת המין לקפריסין

לאחר הרשעת הצעירה: קריאות בבריטניה לחרם תיירות על קפריסין

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-part-070120840' autoplay='0' credit='' desc='ישראלים מפגינים מחוץ לביהמ"ש בקפריסין' kid='1_nee59bsa' duration='24']

הפגנת תמיכה לנערה הבריטית שהורשעה בבדיית האונס הקבוצתי בידי הנערים הישראלים
הפגנת תמיכה לנערה הבריטית שהורשעה בבדיית האונס הקבוצתי בידי הנערים הישראלים | צילום: רויטרס

עו"ד אלינור ארזי, מרצה בתחום המשפט, שהגיעה לקפריסין לתמוך בצעירה, אמרה בתוכנית "העולם הבוקר" כי: "נשים שהן נפגעות אונס ועבירות מין, מואשמות בשקר. מלחיצים אותן כשהן נמצאות בפוסט טראומה. לא מדובר בנערה הזאת, אלא במשהו שחוזר על עצמו, ולכן אנחנו פה". לדבריה של עו"ד ארזי, הגשת תלונה "הוא הליך מאוד קשה. נפשית, לא כל אחת יכולה לעמוד בזה, הן יהיו מואשמות וידברו עליהם, וברגע הזה הדרך היחידה שלהן זה לחזור מהתלונה".

מוקדם יותר הפגינו פעילים ופעילות מול שגרירות קפריסין בישראל. "אי אפשר לשתוק מול העוול האיום שנגרם לצעירה הבריטית. לכן החלטנו באיגוד מרכזי הסיוע לצאת ולהפגין נגד החלטת בית המשפט הקפריסאי ולהביע במקביל תמיכה בצעירה", אמרה מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, אורית סוליציאנו. "כולי תקווה שקריאות התמיכה שלנו יעודדו את רוחה של הצעירה וכי הצעירים הישראלים שפגעו בה יפנימו שהמעשה שעשו הוא חמור, קשה ופוגעני".

אתמול דווח בעיתון "טיימס" הבריטי כי נשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדיס, יחון את הנערה הבריטית אם תקבל מאסר בפועל. בד בבד, בעקבות הרשעת הצעירה, החל בבריטניה קמפיין, המתנהל בין היתר ברשתות החברתיות, תחת ההאשטג BoycottCyprus# המעודד חרם תיירות על קפריסין.

הצעירה הבריטית שהורשעה בבדיית אונס בכניסתה לבית המשפט בקפריסין
הצעירה הבריטית שהורשעה בבדיית אונס בכניסתה לבית המשפט בקפריסין | צילום: רויטרס

שר החוץ הבריטי, דומיניק ראב, אמר בריאיון לרשת BBC כי הוא מסתייג מטוהר ההליך המשפטי שעברה הצעירה וכי פנה לשר החוץ של קפריסין ואמר לו: "המקרה מעורר דאגה רצינית באשר לאופן שבו נהגו בה ולהוגנות ההליך המשפטי שעברה". עוד ציין ראב כי "שחרור הצעירה והחזרתה בשלום הוא ראשון במעלה בחשיבותו בסדר העדיפויות שלנו. אנו קוראים לקפריסין לעשות את הדבר הנכון".

כזכור, בהרשעת הצעירה בשבוע שעבר קבע השופט כי "הצעירה בדתה עלילה כנקמה - לא היו שום אונס או אלימות". צוות ההגנה הבהיר כי יערער על ההחלטה ואמר כי אם לא יתקבל הערעור - "נמשיך לבית הדין האירופי". נשים קפריסאיות קראו במחאה על הכרעת הדין - "הצדק חייב להיעשות", וגם בישראל העניקו רוח גבית לצעירה הבריטית בהודעה על הטיסה למען התמיכה בה.

ניר יסלוביץ'
ניר יסלוביץ'