הנער מניח את המטען, בורח מהפיצוץ – ונהרג | תיעוד

מוחמד שעבאן בן ה-17 נהרג לאחר שניסה להימלט משוטרים שהיו בפעילות סמויה במג'ד אל כרום. בתיעוד ניתן לראות כיצד הוא יורד מהקטנוע, מניח את המטען שמתפוצץ בעוצמה רבה. לאחר ירי, הקטנוע החליק ושעבאן נהרג

זמן צפייה: 00:33

דוברות המשטרה פרסמה בצהריים (שלישי) תיעוד לפני הירי שהסתיים במותו של מוחמד שעבאן, בן 17 מג'דיידה-מכר, הלילה במג'ד אל כרום. בתיעוד ניתן לראות כיצד שעבאן, שהגיע עם נער נוסף בן 17 רכובים על קטנוע, יורד ממנו, מניח מטען חבלה שמתפוצץ בעוצמה אדירה - והשניים נמלטים מהמקום.

כוח סמוי של להב 433 שהיה במקום זיהה את הנחת המטען והחל במרדף אחר הנערים תוך ביצוע ירי. הקטנוע של השניים החליק ושעבאן נפצע קשה ומת מפצעיו בבית החולים. מצבו של הנער השני מוגדר בינוני.

ההרוג מוחמד שעבאן, בן 17
ההרוג מוחמד שעבאן, בן 17

מהמשטרה נמסר כי כוחות מיוחדים של להב 433, שהיו בפעילות סמויה במקום בשל איומים ושורה של אירועי ירי וזריקות רימונים לעבר ביתו של תושב מג'ד אל כרום (מה שהעלה חשש כי נשקפת סכנה לחייו), זיהו שני חשודים חמושים הרכובים על קטנוע ללא לוחיות זיהוי, אשר השליכו מטען לעבר ביתו של הקורבן.

כמו כן עלה החשד שמי שעומד מאחורי האיומים הוא ארגון פשיעה מרכזי בצפון. האדם המאויים הוא איש עסקים, שעל פי הערכות נסחט בידי הארגון. התושב המאוים עשה עסקים עם דמות אחרת המשתייכת למשפחת הפשע הגדולה בגליל. בתקופה האחרונה דרשו ממנו לשלם מאות אלפי שקלים של "חוב כספי", שלטענת אותם אנשים, היה צריך להעביר כחלק מהעסקים שביצע. כשלא עמד בדרישות, החלו איומים ושורת פעולות שנועדו לסחוט ממנו את הכסף.