איש עסקים מוכר מעולם הכדורגל נעצר בחשד להונאה בתחום מטבעות הקריפטו

איש העסקים, שהיה במרכז שורת תחקירים שפורסמו בחדשות 13 בשנה האחרונה, נעצר יחד עם 7 חשודים נוספים בחשד להונאת משקיעים בהיקף מאות מיליונים. אותו איש עסקים חשוד גם בעבירות מין

זמן צפייה: 00:15

המשטרה עצרה הבוקר (חמישי) שמונה בני אדם, בהם איש עסקים ודמות בכירה מעולם הכדורגל, אחיו ואדם ששימש כעד מדינה נגד נוחי דנקנר, בחשד לביצוע עבירות הונאה בתחום מטבעות הקריפטו בהיקף של מאות מיליוני שקלים.

כמו כן, החשוד המרכזי בפרשה חשוד גם בביצוע עבירות מין ומוסר. בהמשך לכך, החשודים יועברו לחקירה במשרדי להב 433 ויובאו לדיון הארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון, אם יידרשו. צו איסור פרסום הוטל על חלק מפרטי החקירה.

החשוד המרכזי היה במרכז שורת תחקירים שפורסמו בחדשות 13 בשנה האחרונה ובה נחשפו שיטות ההונאה לכאורה ולפיהן איש העסקים פעל לגייס מאות מיליוני דולרים למיזמים שכלל לא יצאו לפועל ושימוש בכספים לצרכים אישיים. אותו איש עסקים ובכיר בעולם הכדורגל הכחיש לאורך כל הדרך את הטענות נגדו.

ניידת משטרה
ניידת משטרה, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

החקירה שנוהלה במשך חודשים ארוכים בשיתוף להב 433 ביחד עם רשות המיסים, הרשות לניירות ערך, בשיתוף הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, הפכה הבוקר לגלויה עם פשיטת השוטרים על בתיהם של החשודים ואיסוף ראיות במסגרת החקירה. בנוסף, מספר אנשים עוכבו.

על פי החשד, במהלך תקופה ממושכת, פעלו החשודים באופן שיטתי וביצעו הונאה של משקיעים במספר מיזמים בתחום המטבעות הדיגיטליים. עוד עולה מחשדות כי המעורבים בפרשה גרפו לכיסם עשרות מיליוני שקלים, זאת לאחר שהציגו למשקיעים פוטנציאלים מצג שווא של השקעה בעלת רווחיות לכאורה.

החשדות העיקריים שעולים מהחקירה עד כה כוללים בין היתר חשדות לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון ועבירות לפי פקודת מס הכנסה.

ממועדון הכדורגל אליו הגיעו הבוקר חוקרי המשטרה נמסר: "ככל שידוע לנו אין כל קשר בין החשדות לכאורה לבין פעילות המועדון. נשתף פעולה באופן מלא עם כל גורם חקירתי ונציג כל מסמך שיידרש בשקיפות מלאה. למען הסר ספק פעילות המועדון נמשכת כסדרה ובהמשך היום יתקיימו אימונים סדירים של כלל קבוצות המועדון".