נשפטתם על שימוש בקנאביס? זה הזמן להגיש בקשה למחיקת הרישום הפלילי

נשיא המדינה ושר המשפטים קראו למי שנשפט בגין עבריות של החזקה או שימוש בסם לצריכה עצמית - להגיש בקשה למחיקת הרישום. לבקשה יש לצרף מכתב מפורט שמציג נימוקים והליכי שיקום

קנאביס
קנאביס | צילום: רויטרס

נשיא המדינה יצחק הרצוג ושר המשפטים גדעון סער יצאו היום (ראשון) בקריאה מיוחדת למי שנשפטו בעבר בגין עבירות של החזקה או שימוש בקנאביס לצריכה עצמית, ולא נשפטו בגין עבירות נוספות - להגיש בקשות למחיקת רישום פלילי.

על בקשות החנינה להיות מוגשות על ידי הנידון או בא כוחו, או באמצעות בן משפחה מדרגה ראשונה. אל הבקשה יש לצרף פרטים אישיים ואמצעי התקשרות, פרטים אודות העבירה והחלטת בית המשפט, מכתב מפורט המציג את נימוקי הבקשה, לרבות נסיבות אישיות והליכי שיקום וכן כל מסמך נוסף המבסס את נימוקי הבקשה.

יש לציין כי בתיקי משטרה סגורים, שלא הובילו להגשת כתב אישום ולמתן גזר דין בתיק פלילי הסמכות לביטולו של הרישום הינה של משטרת ישראל ולא של נשיא המדינה, וניתן לפנות בנושא למדור מידע פלילי במשטרת ישראל.

כל בקשה תישקל לגופה, על פי נסיבותיה, באופן פרטני, בהתחשב בשינויי המדיניות והחקיקה. את הבקשה למחיקת הרישום הפלילי יש לשלוח באמצעות הטופס מקוון באתר האינטרנט של בית הנשיא או באתר מחלקת חנינות במשרד המשפטים.

ניתן להגיש גם באמצעות:
דואר אלקטרוני: Haninot@president.gov.il
דואר רגיל: רחוב הנשיא 3, ירושלים, מיקוד 9218801
פקס: 02-5887225