בגלל קושי בהגשת כתב אישום: נסגר התיק נגד השוטרת שהכתה מפגינה

מח"ש הורתה למשטרה להעמיד לדין משמעתי את השוטרת שתועדה סוטרת לבת 59 בבלפור. המפגינה סירבה למסור עדות • נפתחה חקירה נגד שוטר סמוי, שלפי החשד בעט בפניו של מפגין, שאושפז בבי"ח לאחר מכן

זמן צפייה: 00:59

מח"ש סגרה היום תיק פלילי נגד שוטרת, שתועדה מכה מפגינה, אך הורתה למשטרה להעמידה לדין משמעתי, בשל שימוש בכוח שלא לצורך - כך פורסם לראשונה הערב (ראשון) בחדשות 13. התיק נסגר, בגלל הקושי בהגשת כתב האישום, משום שמהפגינה, נילי לרנר בת ה-59, סירבה למסור עדות במח"ש.

לפני כשלושה חודשים מסרה השוטרת את גרסתה בחקירה וטענה כי "קיבלתי הוראה שהמפגינים לא מתקדמים בצעידה לרחוב קינג ג'ורג', ואכן ביצענו את ההוראה. דחפתי בטעות את האישה בחזה, ואז היא נתנה לי סטירה. בתור מגננה נתתי לה סטירה חזרה. נסוגתי לאחור ואמרתי לשוטר שאיתי שהאישה תקפה אותי ועצרנו אותה. הבאנו אותה לניידת בלי אזיקים מפאת הגיל שלה ובניידת היא אמרה לי - 'זה חלק מהמשחק שאנחנו משחקים'".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרקליטי נתניהו: "יש לבטל את כתב האישום נגדו – המציאו עבירה"

היועמ"ש לגנץ: אבקש שוועדת הצוללות לא תפעל עד לסיום בדיקתי

תיעוד מאשדוד: כוח ימ"מ פשט על אתר בניה ועצר פלסטיני חשוד

שוטרת מכה בפניה מפגינה מבוגרת בירושלים
שוטרת מכה בפניה מפגינה מבוגרת בירושלים | צילום: חדשות 13

במקביל, מח"ש פתחה בחקירה נגד שוטר סמוי, שעל פי החשד בעט בפניו של המפגין סשה ירמקוב. האירוע התרחש במהלך צעדת מחאה לבלפור לפני כחודש. ירמקוב, מורה להיסטוריה, טופל בבית החולים שערי צדק בירושלים, בעקבות הפגיעה.

בתיעוד מהאירוע, שלאחריו אושפז ירמקוב, אפשר לראות אותו צועד בהפגנה כאשר לפתע אחד השוטרים הסמויים של המשטרה מתחיל להתקוטט עם חברו. בשלב הזה, לטענת סשה, הוא נחלץ לעזרת חברו ואז, לדבריו, השוטר הסמוי בועט בו בראשו וגורם לפציעתו. סשה הובהל לבית החולים, שם הופתע לגלות את השוטר שתקף אותו. "הוא התחיל לתחקר את האחיות", טען.

סשה ירמקוב, לאחר שהוכה על ידי שוטר
סשה ירמקוב, לאחר שהוכה על ידי שוטר | צילום: חדשות 13

למשטרה, מצד שני, יש גרסה אחרת לאירוע. ראש ענף המבצעים במחוז ירושלים, אלון כלפון, מסר כי "במהלך המחאה הותקפו שוטרים שבאו לעכב חשודים על הפרת הסדר וגם שם שוטר אחד נפגע ופונה לקבלת טיפול". לדברי סשה, "עד היום לא הגשתי אף תלונה, גם כשקיבלתי מכות משוטרים, כי הסתכלתי ואמרתי 'יכול להיות שאני יכול להצדיק את השוטר - אבל מה שקרה אתמול, לעולם אין לזה הצדקה".