הפרקליטות: מעמדו של מני נפתלי הוא כמו של עד מדינה

בעקבות הפרסום בחדשות 2 אישרה פרקליטות מחוז ירושלים כי מעמדו של מני נפתלי הוא כשל עד מדינה

"מעמדו של נפתלי הוא של עד מדינה" (הדס פרוש , יהנותן סינדל לפלאש 90)

פרקליטות מחוז ירושלים מאשרת הערב (ראשון) את הפרסום בחדשות 2 לפיו ההתייחסות למני נפתלי בדיונים המתבצעים לקראת הגשת כתב אישום נגד רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו ב"פרשת המעונות" היא של עד מדינה. לדבריה, בעת שפנה למשטרה מיוזמתו וביקש למסור מידע על ההתנהלות במעון בבלפור, אב הבית לשעבר ביקש הגנה מפני הפללה עצמית.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

במכתב שהעבירה הפרקליטות לעורך דינו של נפתלי, עו"ד לוליק אסל, הובהר כי העדות של מרשו תיחשב כעדות שנמסרה ממי שעונה להגדרה של עד מדינה. "ביום 4.2.15 הגיע מרשך למשטרה וציין כי הוא מעוניין למסור הודעה בנוגע להתנהלות במעון ראש הממשלה, אך התנה את מסירת הודעתו בכך שתוענק לו חסינות מפני הפללה עצמית, כך שהדברים שיימסרו לא ישמשו נגדו", הובהר במכתב מטעם הפרקליטות.

התנה את עדותו בחסינות. מני נפתלי (יונתן סינדל, פלאש 90)
התנה את עדותו בחסינות. מני נפתלי (יונתן סינדל, פלאש 90)

במכתב הובהר כי אב הבית לשעבר טען בפני החוקרים כי הוא היה מעורב באירועים שבעניינם הוא מבקש למסור מידע ולכן ביקש חסינות אם יתברר שניתן להפלילו בעקבות הדברים. "מרשך הודיע לחוקרים כי הוא אינו מוכן למסור הודעה מבלי שניתנת לו חסינות מפני הפללה עצמית", צוין.

בהמשך הוסבר כי פרקליט המדינה שי ניצן והיועמ"ש דאז יהודה וינשטיין נענו לבקשתו של נפתלי והחליטו להעניק לו חסינות. "בנסיבות אלה, אם יוגש בפרשה זו כתב אישום ומרשך יוזמן להעיד, הרי שתהיה לו חסינות מפני הפללה עצמית גם בגין עדותו, בנוגע לפרשה זו", נכתב.

הערכה: הודעה על כתב אישום נגד רעיית רה"מ בתוך 10 ימים

ביום שישי האחרון פורסם כי גורמים המעורבים בחקירת "פרשת המעונות" מעריכים כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יודיע על הגשת כתב אישום נגד רעיית ראש הממשלה בתוך 10 ימים. הדיווח על הכוונה להעמיד לדין, בכפוף לשימוע, את הגברת נתניהו פורסם לראשונה בחדשות 2. נתניהו חשודה, ובקרוב גם ככל הנראה תהיה מואשמת, בארבע פרשות שונות המכונות "פרשת המעונות", ועלותן הכוללת לקופת המדינה מוערכת במאות אלפי שקלים.

כיממה לאחר הפרסום, פורסמה בדיקת פוליגרף פרטית שערכה השבוע שרה נתניהו. תוצאות הבדיקה, שנערכה במכון "טל פוליגרף", פורסמו היום באתר "מחלקה ראשונה" של יואב יצחק.

כתב אישום בימים הקרובים. מנדלבליט (פלאש 90 - יהונתן סינדל)
כתב אישום בימים הקרובים. מנדלבליט (פלאש 90 - יהונתן סינדל)

על פי הודעת המכון, רעיית ראש הממשלה "ביקשה מיוזמתה להיבדק בפוליגרף כדי לאמת את גרסתה לשאלות" וחתמה על הסכמתה להיבדק בפוליגרף "מרצונה הטוב והחופשי". במהלך הבדיקה דחתה שרה נתניהו את האשמותיו של אב הבית לשעבר מני נפתלי, וטענה כי לא "ניפחה" את מספר המשתתפים בארוחות.

רעיית ראש הממשלה השיבה בשלילה לשלוש שאלות: האם הורית למי מהעובדים לנפח את מספר המשתתפים בארוחות במעון ראש הממשלה? האם הורית למי מהעובדים לשנות את סוג הארוחה מארוחה פרטית למדינית? האם היית מודעת בזמן אמת להפרת נהלים בהזמנות מזון ומוצרי צריכה למעון ראש הממשלה?

שרה נתניהו השיבה בחיוב לשאלה "האם נזפת במני נפתלי על כך שהזמין מזון רב מדי למעון ראש הממשלה?". הבודק ובעל המכון, אבי חדד, כתב כי "בניתוח ממצאי הבדיקה לא אובחנו בתשובותיה של גברת נתניהו לשאלות הרלוונטיות תגובות פיסיולוגיות המעידות על אמירת שקר". הבודק סיכם וכתב כי "על סמך ממצאי הבדיקה אני בדעה כי הנבדקת, גב' נתניהו שרה, דוברת אמת בגרסתה כפי שזו באה לידי ביטוי בתגובותיה לשאלות הרלוונטיות בבדיקת הפוליגרף".