השוטר מתנצל: "עשיתי טעות קשה, רוצה לחבק את הנהג"

כתב אישום הוגש היום נגד שוטר יס"מ משה כהן, שתועד בשבוע שעבר בעת שהכה נהג משאית בירושלים. כהן, שצפוי להיות מפוטר מהמשטרה, הביע בחקירתו חרטה

שוטר היס"מ משה כהן, שתועד כשהוא מכה נהג משאית פלסטיני במזרח ירושלים, מביע חרטה על המעשה שביצע. בדברים שאמר גם למקורביו וגם לחוקרים, סיפר כהן: "לא ירדתי אליו כשוטר, אלא כאדם פרטי. לא הייתה לי כוונה להתעמת איתו פיזית, לא צפיתי מה יקרה. עשיתי טעות קשה". עוד הוסיף כי הוא "רוצה לחבק את האיש הזה". נגד כהן הוגש היום (חמישי) כתב אישום בגין המעשים, והוא הודיע כי הוא לוקח אחריות מלאה על המעשים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

פרקליטי השוטר, עו"ד גיא מימון ושי לוי, אמרו כי "הדמות שמשתקפת מהסרטון היא לא משה כהן במציאות. הוא אדם אחר. משה כהן כבר נענש מספיק כשעל מצחו הוטבע אות קין עוד קודם כשהחל משפטו".

על פי ההערכות, התיק נגד כהן יסתיים בעסקת טיעון לאחר שתתקבל ההחלטה בפיקוד המשטרה לפטרו מהשירות. במח"ש טרם החליטו אם להעמיד לדין שלושה שוטרי יס"מ נוספים שהיו במקום ולא פעלו להפסיק את האירוע האלים.

בסוף השבוע שעבר פנה מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך באיגרת לכל שוטרי ישראל, ובה התייחס לתיעוד. "זהו אירוע חריג שאין לו מקום במשטרת ישראל ולצערי הוא גורם עוול לעשרות אלפי שוטרים הפועלים לילות כימים למען ביטחונם האישי של אזרחי ישראל ופוגע שלא בצדק בדימויים בציבור", כתב אלשיך, שאף ציין כי השוטר הודה בחקירתו בעובדות שיוחסו לו, ולכן זומן לשימוע "לשם שקילת פיטוריו", והוצא לחופשה כפויה.

בתיעוד נראה השוטר כשהוא זועם על נזק לרכב שיצטרך לשלם. "הוא אמר לו: 'שברת לי את האוטו'", אמר אחמד טוויל, שצילם את התקרית. "אני הייתי ברכב שלי באותו זמן, שם מותקנת מצלמה. אחרי שירדתי מהאוטו כדי להפריד קיבלתי גם מכות", הוא אמר. "העין שלי נפגעה. ברחתי מהמקום, חברים שלי לקחו אותי משם".