זעם בטייבה: "כמה כבר נהרגו וכלום לא קורה?"

נאדיה בראנסי ישבה על מרפסת ביתה שבטייבה עם הילדים, כשלפתע נורתה למוות. כדור תועה שירה מישהו פגע בה והרג אותה במקום

כוחות מגן דוד אדום הוזעקו ביום שבת לביתה של נאדיה בראנסי בת ה-55 בטייבה, שם ישבה עם ילדיה, לאחר שנורתה. היא פונתה לבית החולים מאיר במצב אנוש תוך פעולות החייאה, אולם הרופאים שם נאלצו לקבוע את מותה במקום. המשטרה פתחה בחקירה, בחשד כי מדובר בירי תועה - אולם עד כה אין לה קצה חוט.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

לדברי אחיה של בראנסי, עבד אלמועז אבו ראס, "זה לא טעות - זה רצח". הוא ושאר השכנים מוחים נגד מה שהם רואים כאוזלת ידה של המשטרה בכל הנוגע לנשק לא חוקי במשולש. "אני דורש מהמדינה שאני חי בה שתיתן לי את הביטחון", הוא מצהיר. "אני רוצה ללכת ברחוב, ללכת בשוק, לשבת בבית ובחצר תוך ביטחון מלא".

בעוד שבטייבה מפנים אצבע מאשימה כלפי המשטרה, שם אומרים כי המאבק בתופעת הסחר בנשק בלתי חוקי נמשך ביתר שאת: בשנה שעברה הצליחה המשטרה לבצע 704 תפיסות של נשקים בלתי חוקיים, בהם 229 רימונים, 172 מטעני חבלה, 280 אקדחים, 236 נשקים מאולתרים ו-372 רובים. 545 מכלי הנשק הללו נתפסו במגזר הערבי.

עם זאת, תושבי המשולש עצמם אומרים שהדבר לא מורגש בשטח. "כמה אנשים כבר נהרגו ושום דבר לא קרה?", מזכיר סמי, שכן של בראנסי. "אנחנו אחראים גם, אבל זה התפקיד של המשטרה. היא מצפה ממני, כאזרח, לטפל בדברים האלה? זה התפקיד שלהם, בשביל זה הם מקבלים משכורת".