תיק ה-2000: פרטים חדשים מחקירת נתניהו

עדות מוזס - "שובר שוויון בחקירת רה"מ"

פרטים חדשים מחקירת תיק 2000: גורם בכיר במערכת אכיפת החוק אומר לחדשות 2 כי השיחה בין ראש הממשלה נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות ארנון מוזס עסקה כולה במקח ובממכר באשר לאופן הסיקור של ידיעות אחרונות מחד, ולגבי צמצום כוחו של ישראל היום מאידך. עוד עלה במסגרת הפרשה שנחשפה על ידי גיא פלג בחדשות 2, עולה כי הפגישה המדוברת בין נתניהו למוזס התקיימה גם בנוכחות מי שהיה אז ראש לשכתו של רה"מ, ארי הרו - שהקליט לבקשת נתניהו באמצעות הטלפון הסלולרי שלו את השיחה בלי ידיעתו של מוזס.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

מוזס, מו"ל ידיעות אחרונות שעיתונו ניזוק כתוצאה מהגידול בתפוצת ישראל היום, נחקר באזהרה בראשית השבוע. על פי דבריו של אותו גורם במערכת האכיפה, מוזס סיבך בחקירתו את ראש הממשלה נתניהו באופן משמעותי.

למעשה, חקירתו של מוזס היוותה שובר השוויון שגרם ליועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט לאשר לחקור את נתניהו באזהרה בפרשה הזו, מלבד פרשה 1000 בה נדונה העברת המתנות לכאורה לנתניהו. יש לציין כי עניינו של יאיר נתניהו לא עמד במרכז השיחה בין נתניהו למוזס.

משרד המשפטים: תיק 1000 חמור בהרבה

במשרד המשפטים רואים את תיק 1000 כתיק חמור בהרבה מבחינה משפטית מתיק 2000. לא מדובר במספר מועט של תמונות. הטענה היא כי ישנו יותר מ"מילצ'ן אחד", וכי מדובר ב-2-4 אנשי עסקים שהמטירו לכאורה על הזוג נתניהו מתנות, בעיקר על רעיית ראש הממשלה, בסכומי עתק. הם נהגו לעשות זאת כשהיו בחו"ל.

הפריצה המדוברת שהתרחשה בחודש ספמבר היתה למעשה בתיק 1000 ולא בתיק 2000. מי שהוביל את העניין היה ראש אח"מ מני יצחקי, שביקש בתחילה לסיים עם תיק 1000.

באשר לתיק 2000: ב-12 בנובמבר 14' עבר בכנסת חוק ישראל היום. נתניהו הקדים את הבחירות, ומיד לאחר מכן נערכה ההשיחה על מוכנתו של נתניהו לכאורה למזער את ישראל היום. זה עיתון שנתניהו לא רוחש לו השפעה - לא לעיתון ולא לכותבים בו. לעומת זאת הוא רוחש השפעה גדולה מדי לידיעות אחרונות ולאתר ynet.